۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
  • کد خبر: 261474
دستیابی به دانش فنی فرآیند تولید پروپیلن

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دستیابی شرکت پژوهش و فناوری به دانش فنی تولید پروپیلن خبرداد.

به گزارش شانا، محمد حسن پیوندی اظهار کرد: دمو پلنت تولید پلی‌پروپیلن در حاشیه پتروشیمی شازند اراک آماده افتتاح است و این به معنای دسترسی به دانش فنی فرآیند تولید پلی پروپیلن است؛ این واحد نیمه صنعتی اکنون روزانه یک تن تولید دارد.

پیوندی با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری اکنون به دانش فنی تولید پلی پروپیلن دست یافته است، گفت: شورای اقتصاد طرح تبدیل متانول به پروپیلن با ظرفیت 120 هزار تن در منطقه ماهشهر را تصویب کرده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به اهمیت این طرح، گفت: احتمال می رود پژوهشگاه صنعت نفت با همکاری خارجیها در چنین طرحهایی با ظرفیت 500 هزار تن مشارکت کند.

پیوندی با بیان این که چنین اقدامی مسیر طرحهای تبدیل متانول به پروپیلن در آینده را هموار می کند، گفت: این طرح از اهدافی به شمار می آید که برای تحقق آن در یک سال و نیم اخیر پیگیریهای زیادی شده است تا صاحبان طرحهای متانول به اجرای این طرح تشویق شوند.

وی با بیان این که طرح تبدیل متانول به پروپیلن، نوعی تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است، گفت: تبدیل متانول به پروپیلن نوعی ایجاد ارزش افزوده است، بومی سازی این فرآیند نیز ارزش کار را دو چندان می کند.

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پیوندی، تصریح کرد: ما تلاش کردیم از فرصت سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی که براساس آن دولت می‌تواند در فناوریهای نو و دانش فنی بومی سرمایه گذاری کند، استفاده کنیم و برای رسیدن به این مرحله همه تلاش خود را به کار گرفتیم.

کد خبر 261474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =