۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
  • کد خبر: 261484
افت قیمت گاز در آمریکا در پی کاهش گرما

قیمت گاز طبیعی در آمریکا روز دوشنبه (3 خرداد ماه) در پی کاهش غیرمنتظره درجه حرارت هوا و کاهش تقاضای این سوخت، کاهش یافت.

به گزاراش روزنامه وال استریت ژورنال، پس از خنک تر شدن هوا در روز دوشنبه (3 خرداد ماه)، برخلاف آنچه اداره آب و هواشناسی آمریکا پیش بینی کرده بود و کاهش تقاضای این سوخت، قیمت گاز طبیعی دوباره کاهش یافت.

گاز طبیعی تحویل ماه ژوئن در بازار بورس نیویورک با 0.7 سنت یا 0.3 درصد کاهش، با قیمت دو میلیون و 55 هزار دلار بی تی یو معامله شد.

به گفته ​یک تحلیلگر گاز در هیوستن آمریکا، با توجه به این که در تابستان به دلیل استفاده از دستگاه خنک کننده، تقاضای گاز بالاتر می رود، قیمت این سوخت در معاملات آغازین 10 روز ابتدای این فصل بالا رفت ولی برخلاف پیش بینی های افزایش دما و بر اساس گزارش های نیم روز دوشنبه (3 خرداد ماه)، با کاهش درجه حرارت در جنوب شرقی آمریکا، تقاضای این سوخت نیز کاهش یافت.

به گزاراش اداره هواشناسی آمریکا، درجه حرارت در شهرهای شیکاگو و نیویورک گاهی بیش از 10 درجه بالاتر از حد عادی است و این موجب افزایش تقاضای انرژی می شود.

یک تحلیلگر فنی قیمت گاز در شیکاگو اعلام کرد: چندین سال است که یک تابستان داغ را تجربه نکرده ایم، اما اگر این تجربه حاصل شود، مردم ممکن است از مصرف بالای گاز حیرت زده شوند.

کد خبر 261484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =