فلات قاره 144 میلیون بشکه نفت تولید کرد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به تحقق 97.2 درصدی برنامه تولید تکلیفی این شرکت در سال 94، گفت: پارسال در مجموع، 144 میلیون بشکه نفت از میدانهای نفتی فلات قاره برداشت شد.

سعید حافظی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: این مقدار تولید در مقایسه با تولید سال 93، تغییر معقولی داشته است.

وی با اشاره به تحقق بیش از 97 درصدی برنامه تولید تکلیفی شرکت نفت فلات قاره در سال 94، اظهار کرد: با توجه به ماهیت فراساحلی عملیات تولید در این شرکت، این مقدار تحقق اهداف، رقم ممتازی به شمار می آید.

به گفته این مقام مسئول، افزایش ضریب بازیافت میدانهای شرکت نفت فلات قاره با بکارگیری روشهای نو در زمینه ازدیاد برداشت و استفاده از فناوریهای جدید تعمیر، تکمیل و تولید در دستور کار این شرکت قرار دارد.

تعامل بین المللی شرکت نفت فلات قاره در پسابرجام

حافظی در ادامه، محورهای تعامل بین المللی این شرکت را در دوران پسابرجام تشریح کرد و گفت: پس از تصویب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و رفع تحریمهای نظام بانکی و ایجاد فضای امن اقتصادی و سرمایه‌گذاری، شرکتهای معتبر خارجی در زمینه‌های فنی با شرکت نفت فلات قاره وارد مذاکره شدند.

وی با بیان این که در این میان می توان به شرکتهایی از فرانسه، هند، هلند، نروژ، استرالیا، سنگاپور و چین اشاره کرد، گفت: در این زمینه، ظرفیت بالای میدانهای ایران بویژه میدانهای شرکت نفت فلات قاره برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه فراساحلی که به فناوریهای نیاز دارد، بر اهمیت این مذاکرات افزوده است.

به گفته حافظی، شرکتهای خارجی ابراز تمایل کرده اند که در بخش سرمایه‌گذاری، توسعه و ارائه خدمات فنی با این شرکت همکاری داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان این که بخشهای فنی شرکت نفت فلات قاره ایران از سالها پیش اقدام به بررسی و ارزیابی تنگناها و متعاقب آن، تدوین بسته‌های فنی و سرمایه‌گذاری کرده بودند، یادآور شد: مدیریت آینده‌نگر به شرکت نفت فلات قاره کمک می کند، محور مذاکرات بین المللی خود را با جزئیات بیشتری بررسی کند.

کد خبر 261523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =