۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
  • کد خبر: 261551
بهداشت و درمان فارس  گواهینامه HSE- MS گرفت

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از کسب گواهینامه HSE-MS مرکز بهداشت و درمان فارس از شرکت لترینای یونان در حوزه نهادینه کردن الزامات حوزه سلامت کار خبر داد.

حبیب الله سمیع در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به اهمیت حوزه HSE  و الزام اجرایی آن در اعتبار بخشی مراکز بهداشتی و درمانی گفت: هدف سازمان توجه به این حوزه و افزایش میزان رضایتمندی مراجعان در همه سطوح است.

وی اظهار کرد: این سیستم مدلی است که همه جنبه های سلامت، بهداشت شغلی، ایمنی و جنبه های زیست محیطی را شناسایی و آنها را تحت کنترل دارد و با اقدامات موثر و اثربخش خطرات آنها را حذف می کند  یا کاهش می دهد.

سمیع با اشاره به اهمیت دریافت و نقش این گواهینامه که  نخستین بار بهداشت و درمان صنعت نفت فارس آن را دریافت می کند گفت: گواهینامه HSE-MS بیانگر دو استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و سیستم مدیریت زیست محیطی است و با توجه به اهمیت حوزه فعالیت سازمان در راستای اعطای خدمات درمانی و بهداشتی در سطح وزارت نفت نحوه ارزیابی و فرآیند ممیزی با حساسیت بیشتری انجام می شود.

به گفته وی: سیستم مدیریت HSE-MS در واقع یک واحد کاری به عنوان  HSE نیست بلکه یک فرآیند مدیریتی است که با تلاش جمعی همه کارکنان، بویژه تعهد و پایبندی مدیران ارشد مجموعه، به صورت یک عملکرد گروهی به نتیجه مطلوب می رسد.

وی با اشاره به مزایای طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مرکز بهداشت و درمان نفت فارس گفت: کاهش حوادث، سوانح و خطرات انسانی در محیطهای کاری،کاهش عواقب بلندمدت در زندگی کارکنان بواسطه کاهش صدمات جانی و نقص عضو، افزایش در ارائه تولید و یا خدمات بیشتر، افزایش انگیزه کارکنان به دلیل کار در یک محیط ایمن و ایده آل، جلوگیری از وارد شدن خسارات به تجهیزات و صرفه جویی در مصرف انرژی از جمله مزایای اجرای این طرح است.

عضو هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت حذف حوادث و خطاهای پزشکی، رعایت استانداردهای ایمنی بیمار، شناسایی شرائط مخاطره آمیز همه فعالیتها، ارزیابی میزان ریسک ناشی از اجرای فعالیتها مرتبط با محصولات و خدمات، حذف و کاهش میزان ریسک مرتبط با مخاطرات، تعیین اهداف در زمینه سلامت، ایمنی و محیط زیست، ایجاد آمادگیهای لازم در برخورد با شرائط اضطراری، افزایش میزان آگاهی و اطلاع کارکنان به طور نظام یافته (سیستماتیک) را از دیگر دستاوردهای سیستم مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست( HSE-MS) عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت باقدردانی از فعالیتهای بهداشت و درمان صنعت نفت فارس در رعایت اصول HSE و اجرایی شدن آن افزود: پیگیری و استمرار در این حوزه از شروع آن مهمتر است و باید استمرار و تداوم آن از برنامه مناسبی برخوردار باشد و همچنین باید الگوی مناسبی برای دیگر مناطق باشد.

وی افزود: نهادینه کردن الزامات مرتبط با این حوزه و نظام‌مند کردن آن از اولویتهای سازمان به شمار می رود و در این مورد، جلساتی با مدیریت حوزه سلامت و رئیس سلامت کار و HSE برگزار شده است.

حبیب الله سمیع با بیان این که سیاست کلی مدیریت کلان مجموعه در راستای بهینه سازی فعالیت و خدمات دهی به جمعیت تحت پوشش سازمان است، تصریح کرد: اجرای فرآیندهای تعریف شده از همه الزامات مربوط به ایمنی و بهداشت شغلی کارکنان و همچنین الزامات مربوط به محیط زیست از الگو های این گواهینامه است.

 

کد خبر 261551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =