مشکلات بانکی اتریش با ایران بزودی حل می شود

وزیر اقتصاد، گردشگری و فرهنگ ایالت کرنتن اتریش اطمینان داد با توجه به برقراری ارتباط سه بانک این کشور با ایران، دیگر مشکلات بانکی موجود بر سر راه گسترش روابط تجاری دوجانبه در آینده نزدیک رفع می شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، کریستین بنگر که در راس هیئت تجاری بلندپایه ایالت «کرنتن» اتریش به تهران آمده است، گفت: اکنون سه بانک اتریشی شامل «اور بانک» و «رایف آیزن» که در زمینه تجارت بین الملل فعالند و «کنترل بانک» که بر همه نقل و انتقالات پول میان اتریش و دیگر نقاط جهان نظارت می کند، همکاری با بانک های ایرانی را آغاز کرده اند اما فرایند این ارتباطات هنوز تکمیل نشده است.

وی افزود: ارتباطات بانکی میان دو کشور بزودی برقرار و به سرعت عادی می شود و بانکهای دو طرف در خدمت گسترش فعالیتهای تجاری و تسهیل آن خواهند بود.

بنگر گفت: ایالت کرنتن اتریش خواهان همکاری متقابل بلندمدت برای دستیابی به منافع دوسویه است و در زمینه های مختلف به سرمایه گذاری مشترک با ایران تمایل دارد.

وزیر منطقه ای اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ اتریش افزود: استان کرنتن در زمینه هایی مانند مدیریت منابع آب، انرژی خورشیدی، بازیافت و گردشگری تجربه زیادی دارد و صاحب دانش و فن است و می تواند با انتقال فناوریهای نوین و کارآمد، نقش قابل توجهی در توسعه پایدار ایران ایفا کند.

بنگر درباره همکاری در زمینه انرژی خورشیدی گفت: قرار است بزودی یک هیئت ایرانی از کارخانه تولید صفحه های خورشیدی کرنتن دیدن کند و پس از این دیدار، مذاکرات اولیه میان دو طرف کلید می خورد.

وی دامنه فرصت های همکاری میان دو طرف را گسترده خواند و افزود: می توانیم با انتقال دانش و فن تولید پلاستیکهای قابل بازگشت به طبیعت، این صنعت سبز را جایگزین صنعت تولید بطریهای پلاستیکی معمولی کنیم که رها شدن آنها در طبیعت، محیط زیست را آلوده می کند.

به گزارش ایرنا، پس از لغو تحریمهای ایران از 26 دیماه 1394 دست کم پنج هیئت بلندپایه اتریشی برای برقراری روابط تجاری به ایران سفر کرده است. 

همایش تجاری اتاق بازرگانی تهران- هیئت تجاری ایالت کرنتن اتریش روز چهارشنبه (پنجم خرداد) نیز  در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی تهران برگزار شد.

هیئت تجاری بلندپایه ایالت کرنتن اتریش به سرپرستی وزیر اقتصاد، گردشگری، اروپا و فرهنگ این ایالت، متشکل از بازرگانان و صاحبان صنایع در زمینه های معماری، صنعت آلومینیوم، کابل و خطوط زیر زمینی، محصولات صنعتی، انواع پروژه های زیرساختی، فلزات، پلاستیک، مصالح ساختمانی، انواع خدمات لیزینگ، انرژی های تجدیدپذیر، رایانه، ارتباطات، گردشگری، ماشین آلات و صنایع چوب در این همایش حضور داشتند. 

اتریش یکی از کشورهای اروپای غربی به پایتختی وین است که با وجود مساحت اندک، اقتصاد بزرگ و توسعه یافته ای دارد. 

تولید ناخالص داخلی اسمی این کشور در سال 2015 بر پایه اعلام صندوق بین المللی پول، معادل یک هزار و 241 میلیارد دلار است. 

حجم روابط تجاری دوجانبه ایران و اتریش در سال 2010 به 661 میلیون و 300 هزار یورو رسید که از این میزان سهم صادرات ایران به اتریش 316 میلیون یورو و سهم واردات ایران از اتریش 345 میلیون و 300 هزار یورو بود. 

ایران در 9 ماه پارسال 9 میلیون و 900 هزار دلار به اتریش صادرات داشت و در همین مدت 150 میلیون و 900 هزار دلار از این کشور کالا وارد کرد. 
کد خبر 261600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =