۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
  • کد خبر: 261607
کلنگ زنی نیروگاه دوم بوشهر در مسکو بررسی شد

کلنگ زنی و اجرای طرح راکتور دوم نیروگاه بوشهر و روند همکاریهای هسته ای ایران و روسیه در مسکو بررسی شد.

به گزارش شانا، به نقل از ایرنا، کلنگ زنی و اجرای طرح راکتور دوم نیروگاه بوشهر و روند همکاریهای هسته ای ایران و روسیه امروز(پنجشنبه، 6خردادماه) در مذاکرات بهروز کمالوندی، معاون اموربین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی و مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مذاکره با سرگئی کرینکو، رئیس شرکت دولتی روس اتم بررسی شد.

این دیدار که در مسکو انجام شد، مسایل موجود در دستور کار همکاریهای صلح آمیزهسته ای دو کشور و همچنین موضوعهای مرتبط با اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت.

بنا به اعلام بخش دپیلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، در این مذاکرات در باره موضوعهای مختلف از جمله مسایل پیرامون نیروگاه اول بوشهر و تاریخ مورد نظر برای کلنگ زنی نیروگاه دوم گفتگو شد.

براساس برنامه اعلام شده، هیئت ایرانی به سرپرستی کمالوندی که نمایندگان بخشهای مختلف سازمان انرژی اتمی در آن حضور دارند، مذاکرات تکمیلی را با دیگر مسئولان روس اتم در باره همکاری دو کشور در این عرصه ادامه خواهند داد.

ایران و روسیه در چارچوب نقشه راه گسترش روابط دو کشور در زمینه توسعه نیروگاه هسته ای بوشهر توافق کرده اند که قرار است زمینه های اجرایی آن بررسی شود.

کد خبر 261607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =