استاندارد بین المللی نفتکشهای ایرانی در دوران تحریم حفظ شد

کاپیتان نفتکش «آستانه» با تاکید بر این که نفتکشهای ایرانی در دوران تحریم از استانداردهای روز فاصله نگرفتند، گفت: همه قطعات مورد نیاز نفتکشها از داخل کشور تامین نمی شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مجید حصارکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز کشتیها از داخل کشور گفت: هیچ کشوری نمی‎تواند بگوید که همه قطعات کشتی را خودش تولید می‎کند، از این رو ممکن است بخشی از قطعات کشتی از کشورهای مختلف تهیه شود ما نمی توانیم بگوییم که همه این تجهیزات را می‎توان از داخل تهیه کرد.

وی درباره این که آیا تاکنون برای تامین قطعات مورد نیاز کشتی با مشکل روبرو شده اید، تصریح کرد: ممکن است تامین قطعه‌ای زمان ببرد اما سرانجام تهیه و به کشتی ارسال می‌شود.

دریانورد شرکت ملی نفتکش ایران درباره استاندار کشتیهای ایران در دوران تحریم، با بیان این که در همه این دوران تلاش شد استاندارد کشتیها متناسب با استانداردهای روز دنیا باشد، افزود: تلاش همه کارکنان در خشکی و دریا بر این است که به همان شرایط پیش از تحریمها و چه بسا بهتر از آن برسیم همکاران ما در طول این سالها ‎ بسیار تلاش کردند تا با وجود همه محدودیتها و سختیها به استانداردهای پیش از تحریم نزدیک شویم.

نفتکش آستانه با ظرفیت حمل 650 هزار بشکه نفت خام، مسئولیت تامین خوراک مورد نیاز پالایشگاه بندرعباس را به عهده دارد، این نفتکش برای تخلیه به 24 ساعت زمان نیاز دارد، این کشتی پس از بارگیری در جزیره خارک، 36 ساعت زمان طی می کند تا به بندرعباس برسد.

 

کد خبر 261611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =