زنگنه دوشنبه با وزیر انرژی اندونزی دیدار می کند

وزیر نفت برای گسترش همکاریهای تهران و اندونزی در حوزه انرژی روز دوشنبه (10 خردادماه) با وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی روز دوشنبه (10 خردادماه) با هدف گسترش همکاریهای دو جانبه دیدار و گفتگو می کنند.

منابع اندونزی نیز از سفر وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی به ایران در روز یکشنبه (9 خردادماه) خبر دادند و اعلام کردند در این سفر ضمن رایزنی به منظور گسترش همکاریهای ایران و اندونزی، قرارداد اولیه واردات نفت خام و گاز مایع (ال پی جی) را با مقامهای ایرانی امضا می کنند.

مرضیه ریاحی، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت پس از سفر اسفندماه پارسال به اندونزی و دیدار با وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی به خبرنگارشانا گفته بود: اندونزی علاقمند به خرید نفت خام از ایران است که هنوز این مورد در مرحله امکانسنجی است و مقدار آن پس از بررسیهای دقیقتر اعلام می شود.

وی درباره احداث پالایشگاه در این کشور، با تاکید بر این که در این بخش قرار است بخش خصوصی حضور یابد، تصریح کرده بود: وزارت نفت از بخش خصوصی با تامین خوراک برای این پالایشگاهها حمایت می کند.

ریاحی گفته بود: نقشه راه همکاری میان ایران و اندونزی در سفر اخیر هیئت ایرانی به اندونزی تعریف شده است.



کد خبر 261614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =