آمادگی نفتکشهای ایران برای بازگشت به بازار اروپا

نفتکشهای شرکت ملی نفتکش ایران آماده بازگشت به بازارهای اروپایی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار شانا، رحمت الله برومندی، سرمهندس نفتکش «آستانه» در جمع خبرنگاران درباره توانایی نفتکشهای ایرانی برای بازگشت دوباره به بازار اروپا اظهار کرد: نفتکشهای شرکت ملی نفتکش ایران آمادگی کامل را برای بازگشت به بازارهای اروپایی دارند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

وی با یادآوری این که ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران پیش از تحریمها‌ بدون هیچ مشکلی به بازارهای اروپایی تردد داشته است، یادآور شد: اکنون نیز به دنبال آن هستیم تا با شرایط بهتر به اروپا بازگردیم و سهم خود را از این بازار پس بگیریم.

برومندی درباره نقش سرمهندس در نفتکشها گفت: سرمهندس مسئولیت فنی همه بخشهای نفتکش از ماشین‎آلات گرفته تا تعمیرات، نگهداری، گزارش و سفارش قطعات مورد نیاز را برعهده دارد در واقع سرمهندس کشتی یا همان Chief Engineer باید 24 ساعته گوش به زنگ باشد و حواسش به همه امور نفتکش باشد تا مشکلی از چشم او و همکارانش دور نماند.

نفتکش آستانه با ظرفیت حمل ٦٥٠ هزار بشکه نفت خام، مسئولیت تامین خوراک مورد نیاز پالایشگاه بندرعباس را به عهده دارد، این نفتکش برای تخلیه به ٢٤ ساعت زمان نیاز دارد، این کشتی پس از بارگیری در جزیره خارک، ٣٦ ساعت زمان طی می کند تا به بندرعباس برسد.

 

کد خبر 261615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =