یازدهمین همایش بین المللی انرژی 10 و 11 خرداد برگزار می‌شود

یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی، بزرگترین گردهمایی متخصصان و مدیران بخش انرژی کشور، با حضور معاونان رئیس جمهوری و وزیران دولت، دوشنبه و سه شنبه (10 و 11 خردادماه) برگزار می شود.

به‌ گزارش شانا، داوود منظور، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت توانیر و دبیر یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی گفت: تجربه کمیته ملی انرژی ایران در برگزاری 10 دوره همایش بین المللی انرژی نشانگر آن است که این رویداد علمی و کاربردی، مورد پذیرش مدیران، محققان، استادان و کارشناسان داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی هم‌اندیشی برای پاسخگویی به نیازهای آینده و تأمین انرژی مطمئن برای نسل کنونی و آینده را مهمترین هدف این همایش بین المللی عنوان کرد و درباره شعار این دوره نیز اظهار کرد: با تمرکز بر موضوعهای سیاستی و کاربردی بخش انرژی، «پویایی انرژی در جهان در حال تغییر» به عنوان شعار یازدهمین دوره این همایش انتخاب شده است.

منظور با بیان این که این همایش در 10 و 11 خرداد ماه با حضور بیش از هزار و 500 تن از محققان، متخصصان و مدیران بخشهای مختلف انرژی کشور و دانشگاهها و مؤسسه های علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره 60 متخصص بین المللی از 22 کشور جهان شامل کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان، ترکیه، اتریش، کانادا، ژاپن، ایتالیا، بلژیک، یونان، استرالیا، چین، فنلاند، قزاقستان، نیوزیلند، اردن، پاکستان، اسپانیا، هندوستان، امارات، فنلاند و لبنان در قالب سخنران کلیدی، ارائه دهنده مقاله و مدعو حضور خواهند داشت.

وی درباره تعداد مقاله‌های ارائه شده در این همایش نیز افزود: از میان 450 مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش، 225 مقاله پذیرش شد که به صورت شفاهی یا در قالب پوستر ارائه می شوند.

منظور با بیان این که در این همایش چهار میزگرد تخصصی برگزار می شود درباره محورهای این میزگرد هم اظهار کرد: تأمین مالی و تراز منابع و مصارف مالی بخش انرژی، انرژیهای تجدیدپذیر و کنوانسیونهای زیست محیطی، مرزهای سیاستگذاری و دانش دربهره وری انرژی و پیوند آب و انرژی در نیروگاه‌های برقابی محورهای این میزگردها هستند که درآنها به بررسی مشکلات و موضوعهای مهم بخش انرژی پرداخته می‌شود.

دبیر یازدهمین همایش بین المللی انرژی گفت: انرژی ارزشمندترین سرمایه و زیربنای تمدن نوین بشری و میراث ما برای نسلهای آینده به‌شمار می‌رود که استفاده بهینه و پایدار ازآن مستلزم شناخت کامل منابع انرژی است.

منظور یادآور شد: راه حلهایی که در گذشته غیرممکن و پر هزینه به نظر می‌رسیدند، امروزه به لحاظ فنی و اقتصادی قابل دستیابی شده‌اند، با بکارگیری ظرفیتهای جدید منابع انرژی تجدید شونده، سیستمهای نوین مدیریتی، فناوریهای پیشرفته و بهبود بهره‌وری می‌توان به شکوفایی اقتصادی کشور کمک کرد که این موضوع مستلزم همکاری و تعامل فراگیر در توسعه و بکارگیری دانش و فناوریهای انرژی است.

به گزارش وزارت نیرو، دبیر یازدهمین همایش بین المللی انرژی گفت: این همایش ظرفیتهای جدیدی را برای توسعه پژوهشهای بنیادین و ارائه راهکارهای حل مسائل و چالشهای فرآروی سازمانها و مراکز مرتبط در بخش انرژی ایجاد کرده است.

منظور در عین حال تصریح کرد: کمیته ملی انرژی به عنوان دبیرخانه همایش در نظر دارد با برنامه ریزی‌های موثرتر و جلب مشارکت گسترده تر مخاطبان و ذینفعان، زمینه‌های بهره مندی از این ظرفیت‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای بخش انرژی کشور فراهم آورد.

برپایه این گزارش، همزمان با برگزاری این همایش، نمایشگاه جانبی نیز برگزار خواهد شد که فرصتی برای شرکتها و مؤسسه های فعال در حوزه انرژی برای ارائه آخرین دستاوردهای خود به شمار می‌رود که در یک فضای علمی مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 261616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =