قیمت نفت در بازارهای جهانی روند افزایشی در پیش گرفت

قیمت نفت خامهای شاخص در بازارهای جهانی در آستانه یکصد و شصت و نهمین نشست عادی اوپک نزدیک به سه دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، یکصد و شصت و نهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حالی این هفته در وین برگزار می شود که قیمت نفت در بازارهای جهانی با افزایش حدود سه دلاری همراه شده است.

قیمت نفت خام سبک ایران درهفته منتهی به 20 ماه مه (جمعه، 31 اردیبهشت ماه) با 2 دلار و 55 سنت افزایش به 44 دلار و 51 سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون 33 دلار و 95 سنت بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با 2 دلار و 55 سنت افزایش به 42 دلار و 33 سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران امسال تاکنون 31 دلار و 49 سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به 44 دلار و 54 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، 2 دلار و 73 سنت افزایش نشان می دهد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دابلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به 20 مه با 2 دلار و 58 سنت افزایش، 48 دلار و سه سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با سه دلار و 51 سنت افزایش به 48 دلار و 58 سنت برای هر بشکه رسید و بیشترین افزایش قیمت را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص داد.

همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با 2 دلار و 53 و  2 دلار و 63 سنت افزایش به ترتیب به 45 دلار و 46 سنت و 45 دلار و 59 سنت رسید.

کاهش تولید نفت در نیجریه و کانادا از عوامل عمده موثربرقیمت نفت در هفته مذکور بوده ند، اما با این حال، افزایش سطح ذخیره سازی نفت خام در آمریکا و نشانه هایی که حاکی از عادی شدن وضع تولید نفت در نیجریه و کانادا داشت، مانع از کاهش بیشتر قیمت نفتخام در بازار شدند.

کد خبر 261672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =