ضوابط بی‌ربط سبب فراری دادن سرمایه‌گذار می‌شود

رئیس مجلس گفت: در کشوری مانند گرجستان ظرف 48 ساعت امور سرمایه گذاری یک سرمایه گذار انجام می شود، اما سرمایه گذاری در ایران 200 روز زمان می برد.

به گزارش شانا، علی لاریجانی رئیس مجلس نهم شورای اسلامی در خلال سخنان خود در جلسه هم‌اندیشی مجلس دهم با اشاره به نبود نظام ارزیابی تطبیقی در کشور گفت: سایت اکونومیست آماری جهانی ارائه کرده است که طبق آن در حوزه فناوری کسب و کار از بین 84 کشور رتبه 81 و از نظر بانک جهانی از میان 189 کشور رتبه 130 را داریم که این موضوع بیانگر ضوابط بی‌ربطی است و سبب فراری دادن سرمایه گذار می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در کشوری مثل گرجستان ظرف 48 ساعت امور سرمایه گذاری یک سرمایه گذار انجام می شود اما سرمایه گذاری در ایران 200 روز زمان می برد، همچنین ضریب جینی نیز مشکلاتی دارد.

رئیس مجلس نهم شورای اسلامی افزود: در حوزه سرانه تولید ناخالص داخلی حائز رتبه 102 از میان 172 کشور هستیم که مبین مشکلات اقتصادی کشور است و در وضعیت رکودی فعلی و طبق گزارشی که وزیر صنعت مبنی بر تعطیلی 10هزار واحد صنعتی داد مشکلات در این حوزه حاد است همچنین مشکل دیگر نبود طرح آمایش سرزمینی است چنانچه نمایندگان از ظلم به استان خود می گویند که علت آن همین عدم آمایش سرزمینی است که اگر در دوره آینده آن را سامان دهیم مشکل کل کشور رفع می شود.

 

کد خبر 261681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =