برنامه هند برای بازنگری در تعرفه واردات نفت از ایران

برخی منابع اعلام کردند در توافق بازرگانی جدید میان ایران و هند، ممکن است در معافیت واردات نفت ایران از تعرفه گمرکی، بازنگری شود.

به گزارش روزنامه اکنامیک تایمز از دهلی نو، ایران و هند فرایند امضای یک قرارداد تجارت ترجیحی را آغاز کرده اند، اما این توافق سبب تحول در رویه های گذشته خواهد شد.

برخی مسئولان هندی اعلام کردند این کشور در حال بررسی سازکاری جدید است که در آن، تعرفه واردات نفت از ایران دیگر صفر نخواهد بود.

به گفته مسئولان یاد شده، در قرارداد تجارت ترجیحی جدید، حجم معاملات مبنا قرار می گیرد و کدهای تعرفه ملاک کار نخواهد بود.

یکی از مسئولان آگاه از مذاکره ها، گفت: تلاش ما این است که به سرعت قرارداد تجارت ترجیحی با ایران را امضا کنیم که مهمترین ملاک آن، ارزش معامله هاست و شیوه کاهش نرخ کدهای تعرفه را کنار می گذارد.

این اصلاحات در واکنش به هشدار اداره درآمدهای دولت مرکزی هند انجام می شود که اعلام کرده بود در صورت استفاده از سازکارهای تعرفه کنونی در قرارداد تجارت ترجیحی میان دو کشور، هندوستان سالانه بیش از 777 میلیارد روپیه ضرر می کند.

در سال 2011 میلادی و در پی افزایش قیمت نفت به بیش از 100 دلار برای هر بشکه، دولت هند تعرفه واردات نفت را از پنج درصد به صفر کاهش داده بود. اکنون ایران و هند هر دو برای تعیین تعرفه های وارداتی متعادل به جای حذف این تعرفه ها، ابراز تمایل کرده اند.

کد خبر 261686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =