سیاستهای اقتصاد مقاومتی در نفت عملیاتی شد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اقدامهای این شرکت در زمینه افزایش تولید و صادرات نفت گفت: اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت عملی شده است.

به گزارش شانا، رکن الدین جوادی با بیان این مطلب افزود: در واقع ما به شعار نیاز داریم تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی ایجاد شود و به شعور نیاز داریم که این فرهنگ اجرایی شود.

وی به تلاش صنعت نفت برای اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در صنعت نفت تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا سیاستهای اقتصاد مقاومتی که از سوی دولت به صنعت نفت ابلاغ شده است را مو به مو اجرا و تلاش کنیم تا در عمل، نسبت به اهداف و راهبردهایی که تعیین شده است پیشگام باشیم.

معاون وزیر نفت بر اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: همانطور که پیش تر اعلام کردیم، صادرات نفت از مرز ۲ میلیون بشکه در روز عبور کرده‌ است و تولید را به 3 میلیون و 500 هزار بشکه در روز رسانده‌ایم.

وی افزود: تولید نفت از میدانهای غرب کارون تا پایان مهرماه به ۲۸۰ هزار بشکه در روز می رسد و در پارس جنوبی با توسعه حداقل پنج فاز تا پایان امسال، فاصله تولید ما با کشورهای همسایه در میدانهای مشترک به حداقل می رسد.

جوادی ادامه داد: با همکاری دانشگاه‌ها و موسسه های دانش‌بنیان فعالیت‌های گسترده را آغاز کرده‌ایم و ساخت ۱۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت نیز به طور جدی دنبال می‌شود.

وی ضمن قدردانی از حضور شرکتهای خارجی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در این دور از نمایشگاه با سرکشی به غرفه شرکت‌های خارجی ضمن قدردانی از آنها برای حضور در ایران، از آنها درخواست کردیم که به عنوان فروشنده در ایران حاضر نشوند، بلکه با همکاری با شرکت‌های توانمند ایرانی تولید را در ایران پایه‌ریزی کنند و قالب شرکتها نیز از این مسئله استقبال کردند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:  توصیه من به شرکت‌های داخلی، همکاری برای انتقال علم است و از آنها خواسته ایم برای انتقال دانش و تکنولوژی با شرکت‌های خارجی همکاری کنند و با دانش آنها به صورت مشترک یا تنها به تولید در ایران بپردازند.

کد خبر 261697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =