ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو آماده است هر گونه پروژه را در زمینه احداث خط لوله انتقال گاز به اروپا مورد بررسی قرار دهد ولی ابتدا باید از قبل تضمین های لازم را دریافت کند.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از صدا و سیما، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو آماده است هر گونه پروژه را در زمینه احداث خط لوله انتقال گاز به اروپا مورد بررسی قرار دهد ولی ابتدا باید از قبل تضمین های لازم را دریافت کند. 

پوتین که برای دیدار و مذاکره با الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان به آتن سفر کرده است شب گذشته با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت :‌« ما آماده اجرای هرگونه پروژه در این زمینه هستیم ولی لازم است از قبل تضمین های لازم را دریافت کرده باشیم. ما فقط به طرح این نکته در مذاکرات بسنده نخواهیم کرد که اجرای این پروژه ها به نفع منافع دو کشور است و پولی بابت این حرفها سرمایه گذاری نکنیم. »‌

به گزارش ایتارتاس، پوتین افزود همکاری در بخش انرژی و همکاریهای اقتصادی در مجموع بهترین ضامن صلح و ثبات در منطقه است ولی به عنوان مثال، اعمال فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا موجب شد بلغارستان امکان اجرای پروژه لوله گذاری ساوت استریم را در خاک خود مهیا نکند و روسیه ناچار شد تا این پروژه را به تعلیق در بیاورد.
کد خبر 261699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =