اقدامهای راهبردی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اجرایی شد

رئیس سلامت کار و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که هدف طب کار، شناخت و پایش زودهنگام بیماریها در محیط است،گفت: پارسال بیش از 64 هزار و 770 نفر از کارکنان صنعت نفت در رده های عملیاتی و ستادی تحت معاینه سلامت قرار گرفتند.

افشین بلوری در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که طب کار، شناخت و پایش زودهنگام بیماریها در محیط کار و ارزیابی هرگونه تغییر در سلامت است، تصریح کرد: بعبارتی طب کار، پیشگیری برای شناسایی مخاطرات شغلی، اجرای روشهای صحیح کنترل و ارتقای سطح سلامت نیروی انسانی است.

وی با اشاره به این که از یک دهه گذشته در راستای حفظ سلامت کارکنان اقدمهای راهبردی مهمی اجرا شده است، افزود: سال 93، درراستای ارتقای افزایش ایمنی وسلامت شغلی کارکنان صنعت نفت با اجرای 6 اقدام راهبردی در شرکت ملی نفت و گاز ایران، پالایش و پخش و پتروشیمی ها 76 هزار و 684 نفر تحت معاینات دوره ای قرار گرفتند.    

رئیس سلامت کار و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که بیش از 85 درصد از کارکنان صنعت نفت پارسال تحت معاینات دوره ای شغلی قرار گرفتند، یادآور شد: کارشناسان بخش سلامت کار و HSE با سامانه های پایش معاینات دوره ای کارکنان و کارشناسان حوزه پزشکی خانواده با کیفی سازی معاینات و بهداشت با بررسی شرایط سلامتی در سطح خانواده توانسته اند بسته ای کامل از سلامتی را به خانواده بزرگ صنعت نفت ارائه دهند.

بلوری، اجرای اقدامهای راهبردی سلامت طب کار را شامل برنامه های روزانه و سالیانه دانست و افزود: سلامت طب کار پرستاری، مدیریت بحران، بهداشت عمومی و حرفه ای، تغذیه ای، روانی و پدافند غیر عامل مهمترین سرفصلها برای اجرای اقدامهای راهبردی معاینات دوره ای صنعت نفت در مراکز و مناطق مختلف تحت انجام معاینات سلامت شغلی و شناسایی بیماریهای شغلی و غیر شغلی است.

رئیس سلامت کار و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهمیت سلامت محیط کار را یکی از مهمترین عوامل در افزایش بهره وری برشمرد و تصریح کرد: پوشش معاینات سلامت کار، ثبت بیماریهای شغلی خاص کارکنان، ثبت فرآیند عملکرد سلامت کار براساس BSD، گزارش نرخ تکرار بیماریهای شغلی، اجرای برنامه های آموزشی برای پزشکان و میزان شناسایی و کنترل بیماران تحت پوشش از جمله اقدامهای راهبردی سلامت کار و HSE سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای سلامت کارکنان در طول یک دهه اخیر بوده است.

معاون سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر برنامه ریزی و اقدام  سلامت محیط کار تاکید کرد و گفت: پارسال بیش از 64 هزار و 770 نفر از کارکنان صنعت نفت در رده های عملیاتی و ستادی تحت معاینه سلامت قرار گرفتند.

به گفته بلوری، برخورداری از سلامت و محیطی سالم برای کار و زندگی مهمترین رویکرد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است که در این زمینه و جهت افزایش بهره وری منابع انسانی گامهای مهمی بر داشته است.

وی با اشاره به این که  تامین و ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی برای کارکنان صنعت نفت، پیشگیری از بیماریها و حوادث ناشی از کار از جمله وظایف واحد سلامت کار محسوب می شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها و فعالیتهای بهداشت حرفه‌ای به منظور دستیابی به این اهداف از طریق معاینات پزشکی گوناگون سالانه برای تمامی کارکنان شامل آزمایشهای پاراکلینیکی، نوار قلب، تست ریه، اندازه گیری قد، وزن، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، تست روان‌شناسی، تخصصی و برنامه‌های مربوط به حفاظت فنی و ایمنی کارگران و ... انجام می شود.

معاون سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این که  عوامل زیان آور شغلی از جمله عوامل فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیک و روانی شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: با همکاری حوزه HSE شرکت ملی نفت ایران درصدد پیشگیری و درمان این بیماریها و عوامل مخرب و تهدید زا برای کارکنان صنعت نفت هستیم.

کد خبر 261705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =