260 هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در کیش تخلیه - بارگیری شد

در 2 ماه نخست امسال، ٢٦١ هزارو ٢٢٠ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندرگاه جزیره کیش تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش، گفت: از این مقدار، ٢٢٨ هزارو ٧٢٤ تن کالای غیر نفتی و ٣٢ هزارو ٥٠٢ تن کالای نفتی بوده است.

محمد جهانشاهی نسب، سهم صادارت کالای غیر نفتی از این بندرگاه را دربازه زمانی یاد شده 472 هزار تن و سهم واردات به آن را نیز هفت هزار و 836 تن اعلام کرد.

به گفته وی، در 2 ماه نخست امسال، حجم عملیات کابوتاژ (مجوز خروج خودرو از کشور) در این بندر نیز 220 هزار و 416 تن کالای غیر نفتی بوده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با اشاره به حمل و نقل خودروهای مسافران از طریق شناورهای لندینگ کرافت نیز گفت: در 2 ماه نخست امسال، بیش از ٣٨ هزار دستگاه خودرو از طریق بندرگاه جزیره جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ٢٢ درصدی داشته است.

وی مجموع تردد شناورها بندر کیش را در این بازه زمانی، 2283 فروند اعلام و اظهار کرد: در این مدت ٢٠٥ هزار و ٧٥٧ نفر مسافر نیز از طریق این بندر جابجا شدند که نسبت به سال پیش ٩ درصد افزایش داشته است.

جهانشاهی نسب به زیرساختهای مناسب گردشگری دریایی دراین جزیره اشاره و تصریح کرد: افزون بر فعالیتهای مسافری، ١٢٠ هزار و ٧٢٠ نفر گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی در آبهای ساحلی این جزیره گشت دریایی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ١١٤ درصدی داشته است.

کد خبر 261709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =