۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 261748
سکوهای 19A و 19B تابستان امسال بارگیری می شود

معاون مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی از بارگیری 2 سکوی 19A و 19B در تیرماه و شهریورماه امسال خبرداد و گفت: با راه اندازی کامل این سکوها تولید 2 میلیارد فوت مکعبی از فاز 19 پارس جنوبی تا پایان امسال محقق می شود.

رحیم تبریزی، معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در گفتگو با خبرنگار شانا به پیشرفت بیش از 90 درصدی 2 سکوی 19A و 19B ‌اشاره کرد و گفت: بارگیری سکوی 19A براساس برنامه ریزی صورت گرفته اوایل تیرماه انجام می‌شود که انتظار داریم چهارماه پس از بارگیری، عملیات نصب سکو در دریا انجام شود و آبانماه شاهد راه‌اندازی این سکو باشیم. 

وی با اشاره به بارگیری سکوی 19B‌ در اواخر شهریورماه، افزود: این سکو نیز تا اواخر دیماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با بیان این‌که فاز 19 اولین پروژه 35 ماهه است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: با بهره‌برداری کامل این پروژه تولید دو میلیارد فوت مکعبی گاز از این فاز محقق خواهد شد.

تبریزی با اشاره به بارگیری و نصب سکوی 19C که پارسال انجام شد، اظهارکرد: هم اکنون تولید گاز از این سکو در حال انجام است و گاز تولیدی از آن نیز به شبکه سراسری تزریق می‌شود. 

معاون مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی درباره ساخت خطوط لوله فاز 19 نیز ادامه داد: هم اکنون ساخت هفت خط لوله این فاز به پایان رسیده و آماده بهره برداری است، البته خطوط داخل میدانی سکوی 19C‌ در حال بهره برداری است.

به گزارش شانا، پروژه فاز ١٩ در ناحیه  غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار بین پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

در پالایشگاه گازی فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ٥٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و دیگر ناخالصیها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف تبدیل می‌‌شود.

طرح توسعه فاز ١٩میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ از سوی شرکت نفت وگاز پارس و در قالب قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت تاسیسات دریایی (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

کد خبر 261748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =