سانتریفیوژ ایرانی برای جداسازی نفت از سنگ بکار می رود

سازمان انرژی اتمی با ساخت سانتریفیوژ برای استفاده در حوزه بالادست صنعت نفت، جداسازی نفت از سنگ را با استفاده از سانتریفیوژ ایرانی برای نخستین بار در کشور امکانپذیر می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بعدازظهر امروز (دوشنبه، 10 خردادماه) در مراسم امضای قرارداد همکاری بین پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی، با بیان این مطلب گفت: با امضای این قرارداد، نخستین دستگاه سانتریفیوژ درخواستی پژوهشگاه صنعت نفت به منظور استفاده در مسیر شناسایی جریان نفت در سنگ و جداسازی نفت از سنگ از سوی سازمان انرژی اتمی ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: پژوهشگاه به سانتریفیوژهای بیشتری نیاز دارد و به تدریج در مراحل بعدی، قراردادهای مرتبط با دیگر سانتریفیوژها نیز میان دو مجموعه امضا می شود.

کاتوزیان با بیان این که تا پیش از این، سانتریفیوژ برای مطالعات بالادستی صنعت نفت از طریق خرید خارجی تامین می شد، ادامه داد: این نخستین بار است که سازمان انرژی اتمی به عنوان سازمانی قدرتمند برای خوکفایی در تامین سانتریفیوژ به کمک صنعت نفت می آید.

وی با بیان این که پژوهشگاه صنعت نفت مفتخر است که با بهره مندی از سانتریفیوژ ایرانی، از هوش، درایت و نخبگی کارشناسان و دانشمندان سازمان انرژی اتمی در مجموعه خود استفاده کند، ادامه داد: پژوهشگاه از همکاریهای بیشتر با سازمان انرژی اتمی استقبال می کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از شهدای هسته ای کشور یاد کرد و گفت: شهدای صنعت هسته ای، گواه روشنی بر این واقعیت بودند که توسعه صنعتی و تلاش برای دستیابی به فناوریهای روز می تواند گامی مطمئن در مسیر تامین امنیت، استقلال و عزت کشور باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، قرارداد ساخت یک دستگاه سانتریفیوژ اولترا برای استفاده در حوزه بالادستی صنعت نفت، امروز (دوشنبه، ١٠ خردادماه) و ساعتی پیش، میان حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و علی اصغر زارعان، معاون سازمان انرژی اتمی امضا شد.

این قرارداد در حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت امور مهندسی این وزارتخانه در سالن خوارزمی سازمان انرژی اتمی امضا شد.

کد خبر 261923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =