سفر بوهاری به منطقه دلتای نیجر

رئیس جمهوری نیجریه به منظور پایان دادن به حملات شورشیان به تاسیسات برق و نفت در منطقه ناآرام دلتای نیجر به جنوب این کشور، سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوجا و اونیتشا در نیجریه، یک مقام این کشور روز دوشنبه (10 خرداد) گفت: محمدو بوهاری رئییس جمهوری نیجریه روز پنجشنبه (13 خرداد) برای نخستین بار از هنگام به قدرت رسیدن در یک سال پیش، از منطقه دلتای نیجر دیدار خواهد کرد.

این در حالیست که گروه شبه نظامی موسوم به انتقامجویان دلتای نیجر، با به عهده گرفتن مسئولیت رشته حملات اخیر، شرکت های نفتی فعال در این منطقه جنوبی نیجریه را تهدید کرد که تاسیسات و کارکنانشان از خشم این گروه آسیب خواهند دید.

بوهاری روز یکشنبه (9 خرداد) به مناسبت سالگرد به قدرت رسیدن وعده داد که به منظور متوقف کردن اوجگیری حملات به خطوط لوله انتقال نفت در منطقه نفت خیز اصلی دلتای نیجر، با سران این منطقه برای رسیدگی به شکایت هایشان و برطرف کردن علل نارضایتی های آنان، مذاکره کند.

یک مقام دولت نیجریه که می خواست ناشناس بماند، گفت: بوهاری به منظور آغاز اجرای برنامه به تاخیر افتاده پاکسازی منطقه دلتای نیجر معروف به اگونیلند که به شدت به علت نشت مکرر نفت، آلوده شده است، از این منطقه دیدار خواهد کرد.

ساکنان مناطق باتلاقی جنوب نیجریه که شرکت های عمده نفتی مانند رویال داچ شل و شورون در آن فعالیت می کنند، از سال ها پیش از آلودگی های شدید زیست محیطی صنعت نفت برای این منطقه و بی توجهی دولت به آن از نظر اقتصادی، شکایت داشته اند.

کد خبر 261962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =