عملیات پیگرانی 526 کیلومتر از خط لوله هفتم سراسری اجرا شد

نخستین عملیات پیگرانی گستره دوم خط لوله هفتم سراسری بطول 526 کیلومتر، با ایمنی و رعایت دقیق دستورعمل و استانداردهای تعریف شده اجرا شد.

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تخلیه ضایعات و تمیزکاری داخل خط لوله با هدف انتقال و تحویل انرژی پاک به مصرف کنندگان از جمله اهداف نخستین پیگرانی گستره دوم خط لوله هفتم سراسری بود که طی دو مرحله و به مدت شش روز کاری با موفقیت به پایان رسید. 
 
کرم گودرزی افزود: بدلیل نبود فشار لازم برای پیگرانی و محدودیت مصرف روی گستره دوم خط لوله 56 اینج هفتم سراسری (چهار میلیون مترمکعب گاز)، دستورعمل پیگرانی با استفاده از تکنیک اختلاف فشار و با هدف حداقل هدررفت گاز انجام و با تلاش کارکنان این منطقه با موفقیت و بدون هیچگونه هدر رفت گاز پایان یافت.
 
وی، اجرای عملیات پیگرانی را باعث افزایش ضریب اطمینان انتقال پایدار گاز و تحویل سوخت پاک به مصرف کننده ها عنوان کرد و در ادامه از همکاری مراکز بهره برداری خطوط لوله بندرعباس و ایرانشهر، واحدهای عملیات خطوط لوله، دیسپچینگ،ICT، بازرسی فنی، اچ اس ایی، خدمات رفاهی و همه واحدهای ستادی منطقه قدردانی کرد.
 
700 کیلومتر از خط هفتم سراسری در محدوده منطقه شش عملیات انتقال گاز قرار دارد که از عسلویه آغاز و تا استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
 
با توجه به ٤٣٣ هزار و ٥٠٠ کیلومتر پهنه خاکی که ٢٦ درصد از خاک کشور را تشکیل می دهد، منطقه ٦ عملیات انتقال گاز، وسیعترین منطقه عملیاتی میان مناطق ١٠ گانه شرکت انتقال گاز ایران محسوب می شود.
 
بر پایه این گزارش، تنوع اقلیمی از سرمای زیر ٢٥ درجه تا گرمای بالای ٥٠ درجه، وجود خطوط منفرد و بیش از ٢دو کیلومتر خط لوله در بستر دریا را می توان از ویژگیهای منحصر به فرد این منطقه برشمرد.
 
بر همین اساس، هم اکنون این منطقه دارای سه ایستگاه تقویت فشار گاز در ٦٠ کیلومتری، ١٧٠ کیلومتری و ٣٠٠ کیلومتری بندر عباس و دو مرکز بهره برداری خطوط لوله در بندر عباس، سیرجان و مرکز بهره برداری در شهرهای کرمان، کهنوج و ایرانشهر است.
کد خبر 261984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =