۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
  • کد خبر: 261994
افزایش 13 درصد واردات نفت آسیا از ایران در آوریل

واردات نفت خام کشورهای آسیایی از ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی 13 درصد رشد سالانه داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، در ادامه تلاش ایران برای پس گرفتن سهم خود از بازار نفت، واردات نفت خام کشورهای آسیایی از ایران در ماه آوریل سال 2016 میلادی 13 درصد نسبت به آوریل 2015 افزایش یافت، زیرا رشد صادرات ایران به هند و کره جنوبی سبب شد افت صادرات نفت به ژاپن جبران شود.

در ماه مارس سال جاری میلادی به دلیل نگرانی مربوط به بیمه نفتکشها، ژاپن خرید نفت از ایران را متوقف کرده بود اما اکنون این نگرانیها بر طرف شده اند. ژاپن امروز (سه شنبه 11 خرداد) رقم رسمی واردات نفت خود از ایران را اعلام کرد.

طبق اطلاعات کشتیرانی و گزارشهای دولتی، مجموع واردات نفت خام مشتریان عمده آسیایی از ایران در ماه آوریل سال جاری میلادی به یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز می رسید.

در ماه آوریل سال جاری میلادی، واردات نفت خام چین از ایران با پنج درصد کاهش نسبت به سال گذشته، به 670 هزار بشکه در روز رسید. واردات نفت خام هند از ایران در این دوره، 50 درصد رشد ماهانه داشت و 390 هزار بشکه در روز بود.

واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی 90 درصد رشد داشت و به 237 هزار بشکه در روز رسید، در حالی که واردات نفت خام ژاپن در این دوره با 72 درصد کاهش، به 20 هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر 261994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =