صربستان خواستار افزایش سطح همکاریهای اقتصادی با ایران است

صرستان خواستار گسترش همکاریهای اقتصادی با ایران و حضور مشترک دو کشور در بازارهای منطقه از طریق امضای تفاهمنامه است.

شهردار شهر سوبوتیتسا صربستان خواستار گسترش هممکاریهای اقتصادی با ایران و حضور مشترک دو کشور در بازار کشورهای منطقه از طریق انعقاد تفاهم نامه شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ماگلا ینو، شهردار سوبوتیتسای صربستان شامگاه پنجشنبه (13 خردادماه) در دیدار با محمد جواد ایزدی رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، با بیان این که ایران کشوری بزرگ با اقتصادی قوی و امکانات گسترده در حوزه های مختلف است افزود: صربستان از همکاری با ایران برای مشارکت در فعالیتهای اقتصادی و حضور در بازارهای یکدیگر از طریق امضای تفاهمنامه، استقبال می کند.

وی به ملاقات خود با سفیر جمهوری اسلامی ایران در چند ماه گذشته که به دنبال آن همکاریهای شهر سوبوتیتسا با ایران وارد مرحله جدیدی شد اشاره کرد و گفت: پس از انجام این دیدار و همکاریهای سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، شرکت سور «sever» سوبوتیتسا موفق به احیای همکاریهای گذشته خود با ایران در زمینه تولید انواع موتورهای برقی و ژنراتورهای تولید برق شد.

ینو همچنین با ارائه توضیح درباره وضع اقتصادی سوبوتیتسا و امکانات این شهر صنعتی گفت: این شهر علاقه مند به پذیرش سرمایه گذاریهای خارجی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی است و مایل هستیم که تا پایان سال جاری میلادی بتوانیم با امضای تقاهمنامه سطح همکاریهای شهر سوبوتیستا با ایران را به سطح قابل توجهی افزایش دهیم.

رایزن اقتصادی و سیاسی سفارت کشورمان در صربستان نیز در این دیدار که در شهر سوبوتیتسا برگزار شد به سفر هیئتی از استان کرمان به صربستان و شهر سوبوتیتسا اشاره و ابراز امیدواری کرد که در این سفر تفاهمنامه هایی میان شرکتهای ایرانی و صربستانی از جمله شهر سوبوتیتسا برای ارتقای همکاریهای دو جانبه امضا شود.

ایزدی همچنین به علاقه مندی ایران برای گسترش روابط و همکاری در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، کشاورزی اشاره و اظهار کرد: زمینه های همکاری میان دو کشور در زمینه های کشاورزی از جمله دانه های ذرت و گندم و دانه های روغنی مساعد است.

رایزنی اقتصادی و سیاسی کشورمان همچنین در ادامه به همکاری طولانی کارخانه سور شهر سوبوتیتسا در شمال صربستان با ایران اشاره کرد و گفت: با اقدامهایی که از طرف سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان و شهرداری سوبوتیتسا انجام شده است، کارخانه سور موفق شد که همکاریهای خود با شرکتهای ایرانی را برای اجرای پروژه های مشترک دوباره آغاز کند.

 

 

کد خبر 262185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =