تهران و وین بر گسترش همکاریهای اقتصادی و بانکی تاکید کردند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با وزارت دارایی اتریش درباره گسترش همکاریهای تهران و وین در امور بانکی و مبارزه با تامین مالی تروریسم گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، علی طیب نیا که برای شرکت در سی و هفتمین نشست وزارتی صندوق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای توسعه بین المللی، به وین سفر کرده است با اشاره به توافقهای انجام شده در ملاقات پیشین وزیر دارایی اتریش با محمد خزاعی، رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، خواستار توسعه همکاریهای اقتصادی بیشتر  2 کشور شد.

وزیر امور دارایی اتریش از آمادگی این کشور برای همکاری با بانکهای ایرانی خبر داد و اعلام کرد: تاکیدات لازم برای این همکاریها به بانکها صورت گرفته است.

وزیر دارایی اتریش در ادامه با اشاره به حل و فصل موفقیت آمیز مسائل پس از برجام، به برخی مقررات موجود بین‌المللی که بانکها برای همه کشورها موظف به رعایت آنها هستند اشاره و بر تعامل قویتر میان بانکی 2 کشور تاکید کرد.

طیب نیا نیز در این دیدار ضمن تشریح اقدامهای دولت ایران در پیشرفتهای اقتصادی کشور به اقدامهای انجام شده در زمینه شفافیتهای قانونی مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی اشاره و خواستار هماهنگی دو کشور بیشتر در این زمینه شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران دراین ملاقات پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از دوایر ذیربط ایران و اتریش با مسولیت سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و OKB اتریش برای شتاب بخشیدن به اجرایی شدن توافقهای انجام شده و رفع برخی مشکلات ناشی از تحریمها و قطع روابط میان 2 کشور و کمک به موسسه های اتریشی در آینده نزدیک را داد.

شایان یادآوری است که این پیشنهاد با استقبال طرف اتریشی روبرو و آن را اقدام مهمی در کمک به موسسه ها و شرکتهای اتریشی و گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور دانست.

همچنین دو طرف موافقت خود را برای نهایی کردن موافقتنامه های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف اعلام و مقرر شد در اسرع وقت مذاکرات مربوطه انجام شود.
کد خبر 262190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =