مسکو انتظار اقدام تازه ای از سوی اوپک نداشت

وزیر انرژی روسیه یک روز پس از نشست 169 وزارتی اوپک در وین، گفت: روسیه انتظار اقدام تازه ای از سوی اوپک نداشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر نواک امروز (جمعه، 14 خردادماه) گفت: روسیه انتظار اقدامی تازه از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در صد و شصت و نهمین نشست وزیران نفت و انرژی این سازمان نداشت اما انتخاب دبیرکل جدید اوپک را گامی مهم از سوی کشورهای عضو این سازمان می داند.

وی به خبرنگاران گفت: روسیه، بزرگ ترین تولیدکننده نفت جهان، در نظر دارد به مشورتهای خود با اعضای اوپک ادامه دهد و احتمال دارد در فصل پاییز یک نشست با اعضای این سازمان داشته باشد.

وزیر انرژی روسیه گفت: ما به روابط خود با اوپک ادامه می دهیم، ما یک گفتگوی انرژی مشترک با اوپک داریم که به آن ادامه خواهیم داد.

نواک تصریح کرد: ما بدون شک پاییز امسال این نشست مشترک میان اوپک و روسیه را برگزار می کنیم.

وی گفت: عربستان ظرفیت افزایش تولید نفت خام خود را دارد اما به نظر می رسد ریاض به سیاست متعادل نگه داشتن بازار نفت پایبند می ماند.

وزیران نفت ١٣ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه (١٣ خردادماه) پس از پایان صدو شصت و نهمین نشست وزیران نفت و انرژی این سازمان، تصمیمی برای سقف تولید این سازمان نگرفتند.

اعضای اوپک پس از پایان نشست 169 این سازمان سرانجام پس از حدود چهار سال بن بست، برای انتخاب دبیرکل جدید این سازمان، محمد بارکیندو، کاندیدای نیجریه را با اجماع به عنوان دبیرکل جدید این سازمان برگزیدند.
کد خبر 262191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =