برنامه ریزی وزارت صنعت برای افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر از شرکتهای توانمند صادراتی حمایت شود می‌توانیم امیدوار باشیم که در انتهای امسال حدود 10 میلیارد دلار نسبت به پارسال افزایش صادرات داشته باشیم.

به گزارش شانا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا نعمت‌ زاده، امروز (یکشنبه، 16 خردادماه) در دیدار با صادرکنندگان غیرنفتی ایران گفت: در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی، در بند 10 تاکید ویژه‌ای بر توسعه صادرات غیرنفتی شده است و البته در بخشهای مختلف نیز تاکیداتی وجود دارد که راهبردهای آن رفع موانع تجاری، پرداخت مشوقهای صادراتی، سرمایه گذاریهای خارجی و غیره بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به سیاستهای اعلام شده باید در دو بخش تجارت داخلی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و همچنین صادرات غیرنفتی به صورت جدی فعالیت کنیم که در این زمینه، بسته های حمایت از صادرات تهیه شده است.

نعمت‌ زاده با بیان این که صندوق ضمانت صادرات و نظام بانکی کشور مکلف به حمایت از صادرات شده‌اند، تصریح کرد: شاید میزان حمایتها خیلی زیاد نباشد اما اقدام موثری در این حوزه به شمار می‌رود.

وی طرح و ایجاد شرکتهای بزرگ صادراتی را از دیگر برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: اگر از شرکتهای توانمند صادراتی حمایت شود می‌توانیم امیدوار باشیم که در انتهای امسال حدود 10 میلیارد دلار نسبت به پارسال افزایش صادرات داشته باشیم.

کد خبر 262306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =