شرکت رپسول اسپانیا قرارداد واردات یک میلیون بشکه نفت خام را برای دریافت در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) امضا کرد که این امر موجب افزایش حجم صادرات ایران به اروپا در ماه آینده خواهد شد.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از  ایرنا، روند افزایشی صادرات نفت ایران به اروپا که از زمان اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام ) در دیماه پارسال، آغاز شده همچنان رو به گسترش است و قرار است در ماه آتی نیز محموله های جدید نفتی عازم قاره سبز شود.

صادرات نفت ایران به اروپا از 100 هزار بشکه در دوران تحریم، اکنون به مرز 600 هزار بشکه نزدیک شده و تخمین زده می شود که تا 700 هزار بشکه در روز نیز افزایش یابد.

شماری از شرکت های اروپایی قراردادهای طولانی مدت خرید نفت را امضا کرده اند و تعدادی دیگری از اروپایی ها، تعامل نفتی با ایران را با خرید تک محموله های نفتی آغاز کرده اند تا در صورت فراهم شدن شرایط، قراردادهای بلند مدت امضا کنند.

از جمله تازه ترین قراردادهای نفتی ایران با شرکت های اروپایی مربوط به رپسول اسپانیا است که قرار است، محموله نفتی خریداری شده از ایران را در ماه ژوئیه دریافت کند.

بر این اساس، اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت به نقل از نشریات بین المللی گزارش داد: در ماه مارس 2016 (اسفند- فروردین) ، نخستین بار پس از برداشته شدن تحریم های بین المللی، محموله ای به حجم یک میلیون بشکه از بندر خارک روانه اسپانیا شد.

این میزان در ماه آوریل (فروردین- اردیبهشت) به سه برابر افزایش یافت و حداقل سه پالایشگاه متعلق به شرکتهای رپسول، سپسا و بی پی دریافت کننده نفتخام ایران در ماه آوریل بودند.

به تازگی، وزیر نفت کشورمان اعلام کرد قرارداد صادرات روزانه 700 هزار بشکه نفت خام به بازار اروپایی نهایی شده است.

بازگشت سریع تر از حد انتظار نفت ایران به بازار اروپا موجب شد روسیه به منظور حفظ سهم خود در بازار این منطقه، نفت خام اورال را با بیشترین تخفیف در دو سال گذشته به مشتریان اروپایی عرضه کند.

این در حالی است که در دوران تحریم نفتی ایران، نفت خام اورال روسیه به دلیل نزدیکی کیفی به نفت خام ایران توانسته بود جایگزین نفت ایران در اروپا شود. در بازار آسیا نیز روند رو به افزایش صادرات نفت خام ایران همچنان ادامه دارد. 
کد خبر 263653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =