پیش بینی پایان عرضه مازاد ال ان جی در 2020 میلادی

بانک ملی قطر پیش بینی می کند که به دلیل کاهش قیمت نفت، بسیاری از پروژه های ال ان جی غیر عملیاتی و بازار این سوخت پاک پس از سال 2020 دچار کمبود عرضه می شود.

به گزارش روزنامه گلف تایمز، بانک ملی قطر در گزارشی اعلام کرد که بازار جهانی ال ان جی تا چهار سال دیگر نیز به حالت عرضه مازاد باقی می ماند، اما با توجه به پیش بینی افزایش تقاضا، از سال 2020 میلادی تقاضا از عرضه پیشی خواهد گرفت.

اهمیت این سوخت پاک در بازار جهانی انرژی رو به افزایش است، زیرا این سوخت ارزان، فراوان و به نسبت دوستدار محیط زیست است، اما همانند دیگر کالاها در معرض خطر نیروهای چرخه ای است.

بنا بر گزارش این بانک، افزایش قیمت نفت در گذشته که قرارادهای ال ان جی نیز وابسته به آن است، دلیل آغاز به کار بسیاری از پروژه های ال ان جی در جهان بوده است، و انتظار می رود که محصولات این پروژه ها در چند سال آینده وارد بازر شود. در نتیجه انتظار می رود که تا سال 2020 میلادی بازار به حالت عرضه مازاد باقی بماند.

کیو ان بی در ادامه تصریح کرد: از آن جایی که قیمت نفت کاهش یافته است بسیاری از این پروژه ها غیر عملیاتی خواهند شد، بدان معنی که سرانجام تقاضا افزایش خواهد یافت و بازار به توزان می رسد.

انتظار می رود که تا سال 2020 میلادی ظرفیت عرضه این سوخت حدود هشت درصد افزایش یابد.

بانک ملی قطر درباره عرضه و تقاضای این سوخت سه پیش بینی انجام می دهد، نخست، از آن جا که انتظار می رود تقاضا کاهش یابد، انتظار می رود که بازار ال ان جی در پنج سال آینده دچار عرضه مازاد باشد.

دوم آن که عرضه مازاد ممکن است قیمت تک فروشی را کاهش دهند و این انگیره ای برای خریداران ال ان جی خواهد بود که خرید خود را به جای قراردادهای بلند مدت، به صورت تک محموله ای انجام دهند. در پی آن نیز عرضه کنندگان مذاکرات قراردادهای بلند مدت ال ان جی را از سر میگیرند که این مسئله بسیاری از عرضه کنندگان و به خصوص تازه واردان این بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد .

سوم این که کاهش پروژه های ساخت خط لوله و انتظار افزایش شدید تقاضا منجر به کمبود عرضه پس از سال 2020 میلادی خواهد شد.

بانک ملی قطر پیش بینی می کند که این چرخه بازار ال ان جی در 10 سال آینده ادامه پیدا می کند.

کد خبر 263748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =