۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر: 264506
انفجار یک خط لوله نفت دیگر در نیجریه

یک گروه شورشی در نیجریه یک خط لوله نفت دیگر را در منطقه جنوبی این کشور منفجر کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی نیجریه اعلام کردند که گروه شورشی موسوم به "انتقامجویان" این کشور موج جدید حملات به خطوط لوله نفت در هاب انرژی دلتای نیجر در جنوب این کشور را که متعلق به شرکتهای انی ایتالیا و آیتئو نیجریه است، آغاز کردند.

حملات ماه های اخیر که تأسیسات نفت و گاز منطقه جنوبی این کشور اوپکی را هدف قرار داده بود سبب شد که تولید نفت نیجریه در 30 سال اخیر به کمترین میزان خود برسد.

انتقام جویان دلتای نیجر اعلام کردند که خطوط یک، دو و سه در منطقه نمبه را در ایالتهای بایلسا و ریور که متعلق به شرکت آیتئو گروپ است منفجر کردند.

یک سخنگوی شرکت انی نیز تأیید کرد که حمله دیگری به خط لوله نفت خام در ایالت بایلسا که توسط شرکت نفت آجیپ نیجریه بهره بردای می شود صورت گرفت، اما هیچ گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

خط لوله نمبه (ان سی تی ال) که طول آن 100 کیلومتر است، قابلیت انتقال 600 هزار بشکه نفت در روز را دارد و نفت سبک بانی (نفت خام نیجریه) را به پایانه صادراتی آن کشور حمل می کند.

منابع خبری وزارت نفت نیجریه اعلام کردند که در اواخر ماه ژوئن نظامیان اعلام آتش بس کردند، اما انتقام جویان گفتند که آنها چنین توافقی را به خاطر نمی آورند.

امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت این کشور در سخنرانی روز جمعه (18 تیر ماه) خود در شرکت دولتی نفت نیجریه تصریح کرد که تولید روزانه نفت آنها از دو میلیون و 200 هزار بشکه به یک میلیون و 900 هزار بشکه رسیده است.

کد خبر 264506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =