حفاری 20 حلقه چاه میدان یاران شمالی پایان یافت

مجری طرح توسعه میدان یاران شمالی از پایان عملیات حفاری 20 حلقه چاه تولیدی این میدان خبر داد و گفت: تولید این میدان تا پایان شهریورماه امسال به 30 هزار بشکه در روز می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، آرش باقرزاده، امروز (یکشنبه، سوم مردادماه) در جمع خبرنگارانی که با هدف بازدید از طرحهای توسعه ای غرب کارون به اهواز سفر کرده اند، با بیان این مطلب افزود: حفاری 20 حلقه چاه تولیدی این میدان به پایان رسیده و کارهای تکمیلی در دست اقدام است.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا به عنوان پیمانکار اصلی طرح، اظهارکرد: سهم ایرانی در این طرح بیش از 70 درصد است.

باقرزاده ابراز امیدواری کرد که تولید روزانه نفت این طرح توسعه ای تا پایان شهریورماه به 30 هزار بشکه برسد و بخش گاز طرح نیز در نیمه دوم امسال تکمیل شود.

میدان نفتی یاران شمالی که توسعه آن با هدف تولید روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت در دستور کار قرار دارد، در استان خوزستان و در فاصله تقریبی ۱۳۰ کیلومتری از غرب شهر اهواز در نزدیکی مرز ایران و عراق و در مجاورت تالاب هورالهویزه قرار گرفته است؛ این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع است و API نفت تولیدی آن ١٦ تا ١٨ برآورد می شود.

خبرنگاران حوزه نفت و انرژی امروز ( یکشنبه، سوم مردادماه) برای بازدید از طرحهای توسعه ای غرب کارون به اهواز سفر کرده اند.

کد خبر 265583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =