توسعه و رشد صنعت نفت از ارکان اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توسعه صنعت نفت از ارکان اقتصاد مقاومتی است به همین منظور در برنامه ششم توسعه کشور باید به تکمیل زنجیره ارزش و بهره برداری از میدان های مشترک توجه کرد.

غلام محمد زارع در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به اهمیت برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: یکی از بخش های راهبردی این برنامه میان مدت، حوزه نفت و انرژی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: در سالهای اخیر قوانین مناسبی برای حوزه نفت و انرژی تدوین شده است. بنابراین، آسیب شناسی و بهبود قوانین موجود به روند اجرا آنها کمک می کند.

وی با اشاره به لایحه دائمی کردن احکام برنامه گفت: برنامه های حوزه انرژی و نفت در برنامه ششم لحاظ می شود که با توجه به جایگاه انرژی در کشور و نقش نفت در اقتصاد ایران، پرداخت دقیق و شفاف به آن در برنامه با اهمیت است. از این رو، تاکید بر کاهش خام فروشی و توسعه زنجیره ارزش و تولید فراورده های نفتی و توسعه میدانهای مشترک نفت و گاز  در فهرست اولویت های برنامه یادشده هستند.

این نماینده مجلس دهم افزود: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، صنعت نفت است که با حرکت به سمت توسعه و رشد و تحقق اهداف برنامه، نقشی بسزا در ایجاد رشد اقتصادی ایفا خواهد کرد. 

کد خبر 265584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =