تزریق گاز شیرین شده فاز 21 پارس جنوبی به شبکه سراسری آغاز می شود

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با اشاره به سهم 70 درصدی بخش داخلی در ساخت سکوی فاز 21 پارس جنوبی، اظهارکرد: زمستان امسال گاز این فاز به شبکه سراسری تزریق می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اکبر شعبانپور، امروز ( یکشنبه، سوم مردادماه) در گفتگو با بخش خبری ساعت 13 شبکه خبر، به تشریح دلایل تاخیر در نصب سکوی فاز 21 پارس جنوبی پرداخت و گفت: براساس برنامه قرار بود دیشب (شنبه، دوم مردادماه) این سکو در موقعیت خود نصب شود که با اندازه گیری موج، میزان سرعت باد و همچنین اهمیت مسائل ایمنی به این نتیجه رسیدیم بهتر است عملیات نصب در این تاریخ انجام نشود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس ادامه داد: قرار شده است با بررسی بیشتر، به محض مساعد شرایط جوی، نصب سکوی فاز 21 در موقعیت خود در خلیج فارس انجام شود. 

وی وزن این سکو را 2 هزار و 700 تن اعلام کرد و افزود: با راه اندازی این سکو، امکان برداشت یک میلیارد فوت مکعب معادل 28.3 میلیون مترمکعب گاز در روز از میدان گازی پارس میسر می شود.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با بیان این که طی 4.5 تا پنج ماه آینده این سکو راه اندازی خواهد شد، گفت: اواخر آذرماه برداشت گاز از فاز 21 پارس جنوبی عملیاتی شده و زمستان امسال شاهد تزریق گاز این فاز به شبکه سراسری خواهیم بود. 

شعبانپور با اشاره به سهم 65 تا 70 درصدی داخل در ساخت این سکو، اظهارکرد: هم اکنون ایران در طراحی، مهندسی و اجرای سکوهای دریایی پارس جنوبی به خودکفایی رسیده است و عملیات طراحی، ساخت، بارگیری، حمل، نصب، هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی سکوها از سوی متخصصان داخلی انجام می شود. 

براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال پنج فاز 19 (معادل 2 فاز استاندارد)، 21-20 و بخشهای باقی مانده از فازهای 17 و 18 به بهره برداری می رسند تا برداشت گاز ایران از مخزن مشترک پارس جنوبی به 540 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.  

کد خبر 265615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =