رشد اقتصادی جهان کاهش یافت

کارشناس ارشد موسسه مطالعات بین الملل انرژی گفت: روند رشد اقتصاد جهان در سه هفته ابتدایی ماه ژوئن 2016 کاهش یافت و از 2.9 به 2.4 درصد رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، بهناز جلالی فر در شصت و دومین نشست بررسی تحولات اقتصاد جهان و تاثیر آن بر بازارهای بین المللی نفت و گاز که در موسسه مطالعات بین المللی انرژی برگزار شد به تشریح مهمترین رخدادهای تحولات اقتصاد جهان در ماه ژوئن (خرداد و تیر) پرداخت و جدا شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا را در صدر اخبار و رخدادهای این ماه عنوان کرد و افزود: به دنبال انتشار این خبر، شاخص‌ بازار مالی بریتانیا و به دنبال آن شاخص سایر بازارهای مالی در اروپا، آمریکا و جهان به شدت کاهش یافت و طی روزهای بعد تا پایان ماه تا حدی این کاهش جبران شد.

وی اظهارکرد: این نوسان در بازارهای مالی سبب ناامنی در سرمایه‌گذاری شد و فعالیت بازارهای جهانی بخصوص بازار بین المللی نفت و گاز را کاهش داد.

جلالی فر با بیان این که بر این اساس در همین ماه ارزش پوند انگلیس و یورو کاهش یافت و دلار آمریکا بیش از پیش قدرت گرفت که این امر سبب شد برنامه فدرال رزرو درخصوص افزایش نرخ بهره آمریکا با تغییر مواجه شود، افزود: اثر این رخدادها بر قیمت نفت اثر کاهشی داشت و سبب کاهش قیمت نفت در حدود یک دلار شد.

به گفته کارشناس ارشد اقتصاد انرژی موسسه مطالعات بین الملل انرژی، قیمت نفت تا ابتدای ماه ژوئیه (تیر- مرداد) روند افزایشی داشت.

جلالی فریادآور شد: رشد اقتصاد جهان در ماه ژوئن امسال روندی کاهشی داشت که از 2.9 درصد در ماه ژانویه به 2.4 درصد کاهش یافت و پیش‌بینی بانک جهانی برای رشد آمریکا در 2016 رقم 1.9 درصد است .

وی تصریح کرد: کشورهای صادرکننده نفت به دلیل کاهش قیمت آن و سایر کالاها، پارسال جمعا رشدی معادل 0.2 درصد داشتند که رشد آنها امسال به 0.4 درصد رسید.

کد خبر 265691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =