برنامه های نفت مناطق مرکزی در مسیر حصول بهره وری تشریح شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شناسنامه دار کردن تجهیزات، احیای چاه های متروکه و نگهداشت تولید با برنامه های میدان محور و چاه محور را از مهمترین برنامه های این شرکت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به مشهد مقدس، سلبعلی کریمی امروز (چهارشنبه، ششم مردادماه) در جلسه کمیته مدیریت یکپارچه تولید، عملیات و مخزن شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، اجرای برنامه های نامبرده را در مسیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری دانست و تصریح کرد: احیای چاه های متروکه به پشتوانه مطالعات جامع و استفاده از برنامه های چاه محور یا میدان محور برای نگهداشت تولید، می تواند به استفاده بهینه تر از منابع و دارایی های شرکت منجر شود.

وی با بیان این که در این مسیر می توان از ظرفیت شرکتهای توانمند داخلی و دانشگاه ها و موسسه های تحقیقاتی بهره مند شد، ادامه داد: همچنین تهیه شناسنامه برای تجهیزات شرکت، گام بلندی در مسیر شناسایی درست و دقیق تجهیزات و در نتیجه جلوگیری از هزینه های غیرضروری است.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم توجه به بهره وری سازمانی، تحقق این هدف را منوط به بهره مندی بهینه از منابع شرکت اعم از دارایی های فیزیکی، تکنولوژیکی و سرمایه های انسانی دانست و یادآور شد: تا زمانی که تفکر مدیریت دارایی جایگزین مدیریت هزینه کرد نشود، نمی توان در انتظار دستیابی به بهره وری بود.

وی حفظ امنیت تاسیسات و سرمایه های انسانی شرکت را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: بازرسیهای دقیق و مستمر از تاسیسات، رعایت اصول ایمنی، بهداشت و محیط زیست و اشراف اطلاعاتی کامل درباره سابقه تعمیرات، عوامل منجر به حادثه و مواردی از این دست می تواند در کاهش حوادث نقش بسزایی ایفا کند.
 
کریمی در بحث تولید، بر ضرورت تداوم اولویت بخشی به میدانهای مشترک تاکید کرد و افزود: در برنامه های تعمیراتی، باید عارضه یابی چاه ها در دستور کار قرار گیرد و چاه هایی که تعمیر آنها روی رفتار مخزن تاثیر مطلوب بیشتری دارد، در اولویت واقع شوند.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، همفکری و اتخاذ تصمیم به منظور رفع تنگناها و چالشهای پیش روی برنامه های شرکت را هدف اصلی برگزاری جلسات کمیته مدیریت یکپارچه تولید، عملیات و مخزن عنوان کرد و گفت: در این راستا در صورت نیاز نسبت به بازنگری در برنامه ها، استخراج الزام های کاری، رفع مسائل به صورت برنامه ریزی شده و تدوین سناریوهای مختلف برای مقابله با چالش ها اقدام می شود.

بر پایه این گزارش، موضوع تجمیع قراردادهای کالاهای تسهیلات سرراهی، جمع آوری گازهای همراه نفت سروستان و سعادت آباد، برنامه حفاری و برنامه تزریق گاز از دیگر مباحثی بود که در جلسه کمیته مدیریت یکپارچه تولید، عملیات و مخزن بررسی شد.

این کمیته که از صبح امروز (ششم مردادماه) با حضور مدیران ارشد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران آغاز بکار کرده بود، ساعت 19 بکار خود پایان داد و فردا (هفتم مردادماه) نیز تشکیل جلسه خواهد داد.
کد خبر 265895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =