تولید نفت ایران در آینده ای نزدیک به سطح پیش از تحریم ها می رسد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مسترک خبری رؤسای کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و وسیه در پایان مذاکرات هیئت ایرانی و روس در مسکو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در باره سهم ایران در بازار جهانی نفت خام گفت: انتظار می رود در آینده ای نزدیک تولید نفت خام ایران به سطح پیش از تحریم ها برسد.

به گزارش شانا، الکساندر نواک در نشست خبری که دیروز (جمعه، هشتم مردادماه ) برگزار شد، در باره احتمال از سرگیری مذاکرات تثبیت قیمت های جهانی نفت خام صورت کاهش قیمت در بازارهای جهانی، گفت: در این نشست با هیئت ایرانی درباره روابط تجاری و اقتصادی گفتگو و تبادل نظر کردیم و آخرین مذاکرات درباره تولید نفت در جهان مربوط به ماه آوریل است.

وی افزود: وضع بازار جهانی نفت فعلا مشخص نیست، قیمت ها با پیش بینی های ما یعنی 45 دلار همخوانی دارد، اما حفظ تعادل به تاخیر افتاده است که امیدواریم تا سال 2017 وضع به حال عادی باز گردد.

محمود واعظی، رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایتارتاس در این باره که آیا ایران به سطح تولید نفت پیش از تحریم ها رسیده است، گفت: پس از برداشته شدن تحریمها در صدد بودیم تولید به سطح پیش از اعمال تحریم ها برسد که فکر کنم 80 درصد این هدف محقق شده و برای نیل به هدف تعیین شده 2 تا سه ماه دیگر زمان نیاز است.

نواک هم در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباه گسترش همکاری ها با ایران در عرصه انرژی گفت: نفت و گاز از زمینه های اصلی همکاری دو کشور است، منتظریم مدل جدید قراردادهای نفتی از سوی تهران ارائه شود، زیرا شرکتهای روس علاقه دارند در پروژه های اکتشاف و بهره برداری از میدان های نفت و گاز ایران مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: شرکت گاز پروم علاقمند به همکاری در پروژه های مشترک بهره برداری از حوزه های گاز در ایران و بازاریابی مشترک است و این زمینه مهم چشم انداز خوبی برای توسعه دارد.

وزیر ارتباطات در جریان سفر چهار روزه خود به روسیه افزون بر گفتگو با مقام های استان استراخان در ساحل شمال غربی این کشور برای توسعه روابط میان استانی در مسکو نیز با ورونیکا نیکیشینا، وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نیکلای نیکیفروف وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی، دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت و همچنین الکساندر تکاچیف، وزیر کشاورزی روسیه در باره گسترش همکاری ها مذاکره کرد.
کد خبر 265990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =