ایجاد ثبات و آرامش اقتصادی، دستاورد دولت تدبیر و امید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد ثبات، آرامش و قابل پیش بینی کردن اقتصاد برای فعالان و سرمایه گذاران، 2 دستاورد مهم اقتصادی دولت تدبیر و امید است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی ربیعی دیشب (چهارشنبه، سوم شهریورماه) در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اعلام کرد: توانمندسازی خانواده های کم بضاعت و حتی مستمندان جامعه به جای سیاستهای صدقه ای، رویکرد اصلی دولت یازدهم در حوزه رفاه اجتماعی و فقرزدایی است.

 

وی با اشاره به راهبرد مهم دولت یازدهم مبنی بر رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار افزود: رشد اقتصادی کشور از حدود منفی 6 درصد در سال 92 اکنون به حدود 4.4 درصد رسیده است و بر اساس ارزیابی های کارشناسی هر یک درصد رشد اقتصادی، 100 هزار شغل ایجاد می کند. 

 

ربیعی با اشاره به محرومیت زدایی و اهتمام ویژه دولت نسبت به رفع مشکلات و کاهش دردهای جامعه کارگری گفت: سیاست رفاه صدقه ای به بهانه مبارزه با فقر امری مردود و مخالف با روح کرامت انسانی، عقلانیت و تدبیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیش از 11 میلیون نفر از افراد فقیر، کم بضاعت و کارگران در سطح روستاها، مناطق فقیر نشین و حاشیه های شهرهای مختلف کشور در این دولت زیر پوشش بیمه ای قرار گرفتند و افزون بر 450 هزار دفترچه تامین اجتماعی نیز در پنج ماه نخست امسال صادر شده است.

 

ربیعی عقلانیت، سخت کوشی و اخلاق مداری را سه ویژگی بارز دولت تدبیر و امید دانست و افزود: سیاست ها، ماموریت ها و اتخاذ تدابیر و تصمیم ها در این دولت مبتنی بر کار کارشناسی، درایت و دوراندیشی است.

 

وی گفت: راهبرد دولت در مسئله سیاست خارجی، کنترل تورم و رشد اقتصادی است که امسال نیز پیش بینی می شود رشد اقتصادی به حدود پنج درصد در یک فرایند کارشناسی و در سایه عقلانیت و تدبیر برسد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهیدان رجایی و باهنر را الگوهای تمام عیار و منحصر بفرد برای مسئولان و مدیران اجرایی در کشور در راستای خدمت صادقانه به مردم دانست.

کد خبر 267680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =