خارجیها با همراهی شریک ایرانی در صنعت پتروشیمی فعالیت می کنند

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استقبال شرکتهای خارجی از سرمایه گذاری در ایران گفت: استفاده از تمام فرصتهای جذب سرمایه خارجی با رویکرد بهره مندی و ارتقا همزمان توانمندیهای داخلی در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران قرار دارد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این مطلب اظهار کرد:‌ سرمایه گذاران خارجی را تشویق به حضور و سرمایه گذاری در ایران می کنیم تا از پتانسیلهای موجود در صنعت پتروشیمی کشورمان استفاده و در این صنعت سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان این که پس از تحقق برجام شرکتهای زیادی در ایران حضور یافته و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این صنعت اعلام کرده اند، گفت: اولین اقدام ما در مورد سرمایه گذاران خارجی، معرفی توانمندیهای داخلی از جمله مجتمعهای پتروشیمی ساخت داخل، تجهیزات داخل، توانمندیهای پیمانکاران، مشاوران و سازندگان داخلی است.

شاهدایی گفت: در تفاهمنامه‌ های امضا شده تلاش کردیم، حتما یک شریک ایرانی کنار سرمایه گذاران خارجی حضور داشته باشد.

وی با بیان این که سرمایه گذاران معروف که در سایر کشورها سرمایه گذاری می کنند، هیچ شریکی ندارند و تمام سهام به آنان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران با همکاری یک شریک ایرانی همراه باشد و در تفاهمنامه های اخیر امضا شده شرکتهای خارجی این مسئله را پذیرفتند که از توانمندیهای داخل ایران استفاده کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر این که تولیدات داخل باید در سطح استانداردهای بین المللی باشد و با اعلام این که ممکن است سرمایه گذاران خارجی ریسک خرید از سازندگان داخلی را قبول نکنند، به سازندگان داخلی توصیه کرد که با بهبود روابط، نسبت به دریافت استانداردهای موردنیاز برای محصولات خود اقدام کنند تا بتوانند رقابتی عمل کرده و در مسیر صادرات محصولات خود در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی گام بردارند.

کد خبر 267706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =