۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر: 267746
تولد دوباره سینما نفت آبادان

مدیر‌عامل شرکت پالایش نفت آبادان از راه‌اندازی کامل سیستم پخش فیلم به صورت دیجیتال در سینما آبادان خبرداد.

به گزارش خبرنگار شانا، حبیب اله ابوالحسینی با بیان این مطلب اعلام کرد: با راه اندازی کامل سیستم پخش فیلم به صورت دیجیتال، سینما نفت آبادان تولدی دیگر یافته و پذیرای شهروندان هنردوست آبادانی خواهد بود.

وی افزود: بنا بر وعده مجری طرح، بهره برداری از این سینما با امکانات جدید بزودی امکانپذیر می‌شود.

مدیر‌عامل پالایشگاه آبادان ادامه داد: خریداری دستگاه سیستم پخش فیلم به صورت دیجیتال نیازمند طی مراحل اداری، تهیه شرح کار، تعیین مشخصات فنی مورد نیاز، اخذ مجوزهای لازم به منظور تخصیص اعتبار، برگزاری مناقصه و خرید بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از سوی همکاران در ادارهای مختلف، این کار انجام  و برنده مناقصه مشخص و عملیات خریداری، نصب و راه‌اندازی سیستم دیجیتال توسط پیمانکار شروع شده است.

وی اعلام کرد: شرکت بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود و در جهت رفاه حال همشهریان هنردوست و خوش ذوق آبادانی،  هزینه خریداری این دستگاه را که بالغ بر800 میلیون تومان بوده، پذیرفت.

ابوالحسینی اظهار کرد: محدودیت منابع مالی که تمام سازمان‎های دولتی با آن دست به گریبان هستند، کمبود اعتبارات و نبود نقدینگی مناسب و طی کردن مراحل قانونی خرید از جمله عوامل تاخیر در مجهز کردن سینما نفت بوده است.

به گفته وی، این سینما متعلق به همه شهر و منطقه بوده و نگهداری از این سرمایه ارزشمند و تاریخی وظیفه همگی ما است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در پایان اظهار امیدواری کرد: با تغییر سیستم نمایش فیلم سینما از آنالوگ به دیجیتال بار دیگر شاهد حضور پرنشاط شهروندان عزیز برای تماشای فیلم در اولین سینمای مدرن خاورمیانه باشیم.

به گزارش شانا، سینما نفت آبادان که به لحاظ سبک معماری و شهرت، در ایران بی‌همتاست، 960 نفر گنجایش تماشاگر دارد.

این بنای تاریخی و فرهنگی که در نزدیکی محله بوارده جنوبی قرار دارد با آجر نسوز قرمز رنگ، موسوم به آجر لندنی ساخته و در سال ۱۳۲۳ با نام سینما تاج افتتاح شد.

از سینما نفت که محل اجرای نمایش و کنسرتهای بزرگ بود، در بسیاری از موارد به عنوان نماد آبادان یاد می شود.

کد خبر 267746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =