اگر مدعی هستیم، چرا برداشت از لایه پارس جنوبی صفر است؟!

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بر ضرورت استفاده از فناوری در میدانهای مشترک نفتی تاکید کرد و گفت: مگر ما اعتقاد نداریم که سرمایه، دانش، کارشناس، فناوری داریم، چرا هنوز برداشت ایران از لایه نفتی پارس جنوبی پس از 14 سال از امضای قرارداد آن صفر است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اکبر شعبانپور (صبح امروز، 6 شهریورماه) در نشستی آموزشی با موضوع الگوی جدید قراردادهای نفتی با بیان این مطلب اظهار کرد: استفاده از سرمایه خارجی در صنعت نفت ضرورتی انکارناپذیرست زیرا نبود فناوری و سرمایه سبب تاخیر در برداشت از مخازن مشترک شده است.

وی افزود: در حالی که قطر سالهاست از لایه پارس جنوبی برداشت می کند ایران هنوز نتوانسته برداشت نفت از این لایه را آغاز کند؛ ما از همان اول قصد داشتیم این لایه را با توان داخلی توسعه دهیم، اما 14 سال از قرارداد آن می گذرد و برداشت ایران از این لایه نفتی همچنان صفر است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تاکید کرد: بحث ما این است که صنعت نفت ایران برای فعالیت هایی مانند برداشت سهمش از لایه نفتی پارس جنوبی و دیگر میدانهای مشترک به سرمایه و فناوری نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که، هم اکنون بحث افت فشار را داریم و حفظ و نگهداشت در میدان پارس جنوبی از ضرورتها به شمار می آید، اظهار کرد: فقط سازه ایستگاه‌های تقویت فشار که برای حفظ و نگهداشت این مخزن مشترک استفاده می شود، 10 تا 20 هزار تن وزن دارد که زیرساختهای آن موجود نیست و لازمه اش بهره مندی از فناوریهای روزآمد دنیاست.

به گفته وی، هم اکنون برای حل این مسئله مشاورانی را در اختیار گرفتیم، اگرچه اندکی دیر شده است.

کد خبر 267774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =