حفاری 20 حلقه چاه جدید در بخش جنوبی میدان نفتی آزادگان

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفاری 20 حلقه چاه جدید در بخش جنوبی میدان نفتی آزادگان در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمدرضا تاکایدی با اشاره به این که  حفاری و تکمیل این چاه ها متعاقب موفقیت این شرکت در مناقصه برگزار شده از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت صورت می گیرد، افزود: حفاری این چاه ها در قالب پروژه به صورت کلید در دست (EPDS) انجام می شود و اجرای پروژه 100 در صد بر عهده شرکت ملی حفاری ایران است.

تاکایدی با بیان این که مدت اجرای این پروژه 24 ماه تعیین شده است، اظهار کرد: این شرکت هم اکنون در میدان آزادگان جنوبی در حال تکمیل 40 حلقه چاه نفتی است که پیش بینی می شود تا آبان ماه امسال به اتمام برسد و تحویل کارفرما شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: به موازات تکمیل این پروژه با هماهنگی کارفرما و کاربست دکلها و تجهیزات مستقر در منطقه عملیاتی آزادگان جنوبی، پروژه حفاری 20 حلقه چاه کلید می خورد.

وی پروژه حفاری 40 حلقه چاه در بخش جنوبی میدان نفتی آزادگان را از شمار پروژه های موفق این شرکت برشمرد که با همکاری و هم افزایی میان شرکت متن به عنوان مجری طرح توسعه میادین غرب کارون، منطبق با برنامه تعریف شده از سوی کارفرما اجرا می شود.

تاکایدی پیشرفت این پروژه را افزون بر 85 درصد عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر هشت دکل حفاری سنگین شرکت در این موقعیت استقرار و تاکنون حفاری 18 حلقه چاه به طور کامل انجام و در اختیار کارفرما قرار گرفته و تکمیل نهایی 16 حلقه چاه دیگر در مراحل اجرا، پنج حلقه در دست حفاری و حفر آخرین حلقه چاه در برنامه است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران یادآور شد: این شرکت هم اکنون علاوه بر میدان نفتی آزادگان جنوبی در میدان های نفتی آذر و یاران جنوبی و میدان گازی کیش و فاز 14 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، حفاری بیش از 60 حلقه چاه را در دست اجرا دارد.

کد خبر 268241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =