مصرف نفت‌ گاز در منطقه زنجان افزایش یافت

مصرف نفت گاز بخشهای کشاورزی، حمل و نقل، صنایع، نیروگاهی و غیر نیروگاهی منطقه زنجان از مرز 215 میلیون لیتر گذشت.

محمود آقا محمدیان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به مصرف 215 میلیون و 500 هزار لیتری نفت گاز در پنج ماهه نخست امسال گفت: مصرف نفت گاز در بخش کشاورزی با افزایش چهار درصدی در پنج ماهه نخست امسال به 32 میلیون و 900 هزار لیتر رسید، این در حالی است که مصرف پارسال 31 میلیون و 600 هزار لیتر بوده است.

وی افزود: مقدار مصرف این فرآورده در بخش حمل و نقل با 114 میلیون و 500 هزار لیتر نسبت به مدت مشابه پارسال با 110 میلیون و 300 هزار لیتر، افزایش چهار درصدی داشته است.

وی با اشاره به افزایش یک درصدی مصرف نفت گاز در بخش صنایع اعلام کرد: مصرف نفت گاز در بخش صنایع در پنج ماهه نخست امسال به 16 میلیون و 300 هزار لیتر رسید.

ذخیره مناسب سوخت منطقه زنجان برای روزهای پایانی سال

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان به میزان نفت گاز ارسالی به نیروگاه سیکل ترکیبی سلطانیه زنجان اشاره کرد و گفت: نفت گاز ارسالی به این نیروگاه 51 میلیون و 800 هزار لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با  33 میلیون و 100 هزار افزایش 56 درصدی را به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به دور پایانی سفرهای تابستانی اعلام کرد: تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز هموطنان و مسافران اندیشیده شده و منطقه از ذخیره مناسب سوخت برخوردار است.

به گزارش شانا، شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با سه ناحیه مرکزی، ابهر و خدابنده، دارای ۳۶ جایگاه اختصاصی، سه جایگاه شرکتی و ۱۶ جایگاه تک منظوره و شش جایگاه دو منظوره سی ان جی CNG و تعداد ۳۸۶ باب فروشندگی است.

انبار عملیاتی منطقه ( شهید تند گویان ) در ۱۲ کیلومتری جاده زنجان - تهران  واقع شده است. این انبار دارای ۱۱ مخزن فعال با بیش از ۹۵ میلیون لیتر ظرفیت ذخیره‌سازی و یک مخزن در دست احداث است که با پایان عملیات ساخت این مخزن ظرفیت ذخیره‌سازی این انبار به  ۱۰۵ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

همچنین واحد سوخت‌گیری هواپیمایی منطقه زنجان با تعداد چهار مخزن و ظرفیت ۲۷۰ هزار لیتر فعال است.

کد خبر 268487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =