بانک صنعت و معدن برای توسعه پارس جنوبی اعتبار اختصاص داد

بانک صنعت و معدن پارسال به توسعه میدان های مشترک نفت و گاز کشور بویژه پارس جنوبی بیش از 500 میلیون دلار اعتبار تخصیص داد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن امروز (دوشنبه، 16 شهریورماه) در نشست خبری با اشاره به نقش این بانک در توسعه پروژه های صنعت نفت کشور گفت: پارسال ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای تکمیل و گسترش پروژه های  نفت و گاز کشور در اختیار صنعت نفت قرار گرفت.

وی با اشاره به تامین و تخصیص ۵۵۰ میلیون دلار دیگر از محل منابع مالی بانک برای اجرا و بهره برداری از 30 پروژه بزرگ صنعتی کشور، تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال 13 واحد بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی مهاباد، نیروگاه کهنوج، بهبهان و شبکه ریلی کشور به تولید و بهره‌برداری رسید.

افخمی با بیان این که بانک صنعت و معدن یک بانک توسعه‌ای است، افزود: ورود این بانک به پروژه‌های بزرگ زیرساختی کشور بیانگر عزم بانک برای شتاب بخشی به توسعه کشور است.

هیئت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به این که در پنج ماه نخست امسال به ۷۱۲ واحد صنعتی ۹۷۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده،۳۴۱ میلیون یورو اعتبار گشایش شده است که امیدواریم تا پایان امسال به دو میلیارد یورو برسد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه از مذاکره با 6 بانک‌ بزرگ اروپایی برای دریافت خطوط فاینانس خبرداد و گفت: رقم این اعتبار سه میلیارد یوروست.

وی با اشاره به آغاز گشایش اعتبارات بین المللی پس از برجام گفت: در بخش بانک‌های اروپایی و آسیایی، گشایش‌هایی انجام شده که در آسیای جنوب شرقی از محل سوئیفت ۳۳۲ میلیون دلار گشایش اعتبار انجام شده است.

افخمی افزود: علاوه بر آن گشایش خطوط اعتباری پس از برجام به عنوان دومین بانک توانستیم ۴۰۰ میلیون دلار خط اعتباری از اِگزیم بانک هندوستان دریافت کنیم که هم اکنون عملیاتی شده است.

مدیرعامل بانک صنعت، معدن با اشاره به این که ما سهامدار یک بانک اروپایی به نام بانک تجاری ایران و اروپا هستیم، افزود: در پنج ماه گذشته رقمی به میزان ۵.۵ میلیارد یورو به اروپا منتقل شد که در گذشته این عملیات بانکی با ۱۱ درصد پرداخت کارمزد انجام می شد اما پس از برجام این رقم به زیر نیم درصد رسیده است.

وی به همکاری بانک صنعت و معدن با دانشگاه امیرکبیر برای حمایت از کسب و کار نوپا اشاره کرد و افزود: پارسال با همکاری دانشگاه امیرکبیر پنج5 طرح کسب و کار دانش بنیان به بهره برداری رسید.

کد خبر 268496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =