جذب سرمایه های خارجی در دوره پسابرجام افزایش یافت

رئیس سازمان خصوصی سازی از افزایش جذب سرمایه های خارجی در دوره پسابرجام خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی درباره عملکرد این سازمان در سال 94 گفت: پارسال، 84 شرکت دولتی به ارزش کل پایه 112 تریلیون و 569 میلیارد ریال برای واگذاری قیمت گذاری شد.

وی افزود: از مجموع واگذاری‌های انجام شده طی پارسال، نزدیک به 81 درصد به ارزش 30 تریلیون و 60 میلیارد ریال فروش سهام به عموم مردم بوده است، همچنین از زمان تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 تاکنون، هزار و 418 تریلیون و 256 میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده است.

پوری حسینی تصریح کرد: از این میان، هزار و 26 تریلیون و 448 میلیارد ریال تا پیش از دولت یازدهم بوده و 391 تریلیون و 809 میلیارد ریال نیز در 3 سال گذشته انجام شده که 38 درصد کل واگذاری‌ها در 15 سال گذشته را شامل می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی به تاثیر فضای پسابرجام بر روند واگذاری‌های دولت اشاره کرد و گفت: در این مدت اقدامهای مناسبی توسط سازمان خصوصی سازی برای بازاریابی و جذب سرمایه خارجی انجام شده، به طوری که در دوران پسابرجام جلسات مشترکی را با سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، لبنان، آلمان، هند، مجارستان، ژاپن، هند و روسیه برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری به خارجی‌ها داشته‌ایم.

وی درباره تکالیف قانونی این سازمان برای نظارت بر عملکرد شرکتهای در حال واگذاری و واگذار شده، افزود: ثبت تغییر اساسنامه، فروش، اجاره، ترهین و توثیق داراییها، اخذ تسهیلات بانکی، ثبت افزایش سرمایه، ثبت مصوبات مجامع عمومی شرکتها و ثبت صورت‌جلسه ها هیئت مدیره، از جمله اقدامهایی است که شرکتهای در حال واگذاری و واگذار شده باید با کسب اجازه از سازمان خصوصی سازی نسبت به انجام آنها اقدام کنند.

کد خبر 268502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =