صنعت نفت از واردات شیرهای کنترلی بی نیاز می شود

شرکت نیک گستر در تلاش است افزون بر تامین نیاز داخلی به شیرهای کنترلی، به بازارهای بین المللی نیز وارد شود.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالله باباخانی، امروز (دوشنبه، 15 شهریورماه) در مراسم آغاز بکار رسمی گروه صنعتی شیرآلات نیک گستر، با بیان این مطلب گفت: ایران هم در پروژه های فعلی خود و هم تا افق 1404 در بخش های بالادست و پایین دست، در مجموع به شیرآلات کنترلی به ارزش بیش از 800 میلیون یورو نیاز دارد و از این رو، رونق شرکت های داخلی می تواند به تامین سریع تر و بهینه تر نیازهای کشور منجر شود.

وی با اشاره به مشارکت شرکت های ایتالیایی و آلمانی در این گروه صنعتی، این مشارکت را آغازی برای انتقال فناوری شیرهای کنترلی عنوان کرد و افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت جیواگروپ ایتالیا و شرکت گلدن گروپ آلمان از سهامداران این گروه به شمار می روند.

باباخانی ادامه داد: مذاکرات فنی و آماده شدن مقدمات واردات شیرهای صنعتی به ماه ها زمان نیاز دارد و راه اندازی این گروه صنعتی می تواند به تسریع فرایند تامین کالا در داخل کمک کند.

وی از وزارت نفت خواست به توانمندی های این گروه صنعتی اعتماد کرده و در مسیر حمایت از سازندگان داخلی، از این شرکت نیز پشتیبانی کند.

باباخانی با بیان این که این گروه صنعتی، تمام فعالیت های طراحی، مهندسی و تعمیرات و نگهداری را در حیطه وظایف خود دارد، گفت: همزمان با تجهیز کارخانه طی پنج ماه گذشته، نسبت به شناسایی سازندگان ایرانی قطعات مورد نیاز نیز اقدام کرده ایم و برآنیم حتی الامکان از ظرفیت های داخلی بهره مند شویم.

وی ادامه داد: کارشناسان این گروه صنعتی در کنار کارشناسان و متخصصان ایتالیایی، آموزش می بینند و 350 تا 400 نفر در مجموعه «نیک ولو» مشغول بکار خواهند شد.

به گفته باباخانی، برنامه ریزی بلندمدت برای صادرات حدود 20 میلیون یورو از محصولات نیک ولو به کشورهای منطقه از سال دوم بهره برداری مدنظر قرار دارد.

مراسم افتتاح رسمی گروه شیرآلات صنعتی نیک گستر با نام تجاری نیک ولو، امروز (دوشنبه، 15 شهریورماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزیر نفت، سفیر ایتالیا، مدیران ارشد شرکتهای جیواگروپ و گلدن گروپ، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد. 

 

کد خبر 268506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =