دبیرکل اوپک فردا به دیدار زنگنه می آید

وزیر نفت فردا برای بررسی وضع بازار نفت و چشم انداز عرضه و تقاضا با دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیدار و گفتگو می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه فردا (سه شنبه، 16 شهریورماه) با محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک دیدار و گفتگو می کند، بررسی وضع بازار نفت، چشم انداز عرضه و تقاضا و همچنین تبادل نظر درباره نشست غیررسمی اوپک در حاشیه مجمع بین المللی انرژی (IEF) از محورهای این دیدار خواهد بود.

محمد بارکیندو که در دوم ژوئن 2016 (13 خردادماه) و در نشست 169 اوپک به عنوان بیست و هشتمین دبیر کل این سازمان انتخاب شد، نخستین باری است که با این سمت به تهران سفر می  کند، وی پیش از برگزیده شدن به عنوان دبیرکل اوپک، رئیس شرکت ملی نفت نیجریه بوده است.

قیمت نفت تحت تاثیر نشست غیررسمی اوپک در حاشیه اجلاس مجمع بین المللی انرژی در چند هفته اخیر روند افزایشی را طی کرده است بنابراین انتظار این است که کشورهایی که ثبات بازار را در سالهای اخیر بر هم ریختند نقش خود را در برگرداندن توازن به بازار نفت به درستی ایفا کنند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت به تازگی اعلام کرده است: ایران از هر تصمیمی برای ایجاد تعادل در بازار نفت حمایت می کند اما زمانی می تواند در این زمینه همکاری کند که به سهمیه پیش از تحریم ها برسد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه  هم به تازگی ضمن حمایت از افزایش تولید و صادرات نفت ایران در گفتگویی با شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد: قابل توجیه نیست که ایران بخواهد بلافاصله پس از تحریمها تولید خود را محدود کند.

به گزارش شانا، بارکیندو امشب وارد تهران می شود.

کد خبر 268510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =