اولویت دولت حمایت از ایجاد اشتغال است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: اولویت دولت یازدهم حمایت از ایجاد اشتغال در برخی از رشته های شغلی و مناطق محروم کشور است.

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری امروز (دوشنبه، 15 شهریورماه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به تعیین اعضای دولت برای پیگیری اقتصاد مقاومتی در استانهای مختلف گفت: حضور اعضای دولت در استانهایی که مسئولیت پیگیری عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی به آنها محول شده، می‌تواند نقش مثبت و موثری در پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

جهانگیری با اشاره به تدوین پیش نویس برنامه ارزیابی عملکرد اقتصاد بر اساس شاخصهای اقتصاد مقاومتی که از سوی دبیرخانه ستاد انجام شده است، تصریح کرد: نیازمند سنجش و ارزیابی عملکرد اقتصاد کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی هستیم و در این مورد باید شاخصهای علمی و دقیقی برای ارزیابی این مهم تعیین کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: مقاوم سازی اقتصاد کشور باید در تعیین این شاخصها مدنظر قرار گیرد، لازم است دبیرخانه دیدگاه‌های صاحب نظران مختلف کشور را دریافت و این برنامه را تکمیل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، وی افزود: حمایت دولت از سرمایه گذاری در مناطق محروم باید به گونه‌ای باشد که فعالان اقتصادی انگیزه داشته و سرمایه گذاران با توجه به مشوقهایی که دولت برای سرمایه گذاری در این مناطق در نظر می‌گیرد، اقدام کنند.

جهانگیری از اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خواست این بسته پیشنهادی را مورد بررسی دقیق قرار دهند و ظرف 2 هفته آینده نظرات خود را به دبیرخانه ستاد ارائه کنند تا به همراه طرح ایجاد اشتغال که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شده است به صورت یک بسته واحد، جمع بندی و نهایی شود.

در این جلسه که وزرای نفت، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کشور، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه و شهرسازی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی، معاون حقوقی رئیس جمهوری و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارشی از نحوه ارزیابی عملکرد اقتصاد کشور بر اساس شاخصهای اقتصاد مقاومتی ارائه کرد و به تشریح اهداف اصلی سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی پرداخت.

در این نشست همچنین قرار شد کارگروهی متشکل از وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور، مرکز آمار و 3 نفر از اقتصاددانان عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای بررسی پیش نویس برنامه ارزیابی عملکرد اقتصاد کشور بر اساس شاخصهای اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و اصلاحات لازم در این بسته اعمال شود.

کد خبر 268516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =