سرمایه گذاری 630 میلیارد ریالی برای بومی سازی تجهیزات حفاری

شرکت ملی حفاری ایران، 630 میلیارد ریال در زمینه بومی سازی تجهیزات و قطعات صنعت حفاری در دولت یازدهم سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش شانا، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت در توضیح بیشتر در این باره گفت: این حجم سرمایه گذاری در راستای اجرایی شدن برنامه های اقتصاد مقاومتی با همکاری میان ملی حفاری، مراکز دانش بنیان و صنعتگران داخلی صورت گرفته است.

مهدی عرشیان با بیان این که، این مدیریت متولی بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی صنعت حفاری با همکاری دانشگاهها، مراکز دانش بنیان و سازندگان ایرانی است، افزود: در سه سال گذشته 14 مورد قرارداد پژوهشی و تحقیقاتی با دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری امضاء شده است.

وی حجم قراردادها را افزون بر 180 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: از مجموع این قراردادها 9 مورد با مراکز علمی استان خوزستان و مابقی با دیگر دانشگاهها است که به لحاظ تعداد و مبلغ، حدود 65 درصد درون استانی  است.

حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی

عرشیان به حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با صنعت حفاری اشاره و شمار پایان نامه ها را در مدت پیش گفته 147 مورد عنوان و یادآور شد: از این تعداد 57 درصد به دانشگاه های استان خوزستان اختصاص دارد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: از دیگر فعالیتها در حوزه این مدیریت در سه سال گذشته می توان به تشکیل واحد نوآوری اشاره کرد که با هدف استفاده بهینه از استعدادهای بالقوه همکاران ایجاد شده است.

وی افزود: در این زمینه با تشکیل کارگروه نوآوری، تاکنون 30 نفر از همکاران خلاق و نوآور شناسایی و ایده های آنان در قالب طرح تدوین و پس از بررسی های لازم با ایجاد راهکارهای مناسب، فرصت استفاده از آنها مهیا می شود.

بر اساس گزارش شرکت ملی حفاری ایران، عرشیان با اشاره به همکاری مستمر با سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت، در خصوص فعالیتهای انجام شده در این ارتباط توضیح داد: تعداد قطعات ساخته شده برای بار اول در این مدت افزون بر دو هزار مورد با حجم قراردادی به مبلغ 450 میلیارد ریال بوده است و این در حالی است که با فراخوان سازندگان داخلی، 240 سازنده جدید شناسایی شدند.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با بیان این که از این تعداد40 درصد بومی خوزستان هستند، ادامه داد: مراحل ارزیابی و بازدید های میدانی و ثبت این سازندگان در وندور لیست (Vendor List) شرکت انجام و آنان می توانند در مناقصه های شرکت حضور یابند.      

کد خبر 268518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =