۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
  • کد خبر: 269281
واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون روی ریل پیشرفت

پیشرفت بخش ساختمان واحد کامپاندینگ مجتمع پتروشیمی مارون از مرز 80 درصد گذشت.

محسن کاشانی، رئیس برنامه‌ریزی و کنترل تولید مجتمع پتروشیمی مارون در گفتگو با خبرنگار شانا بیان این که فاز نخست واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون امسال به بهره برداری می رسد، گفت: ظرفیت فاز نخست واحد کامپاندینگ این مجتمع پتروشیمی سالانه ٦٠ هزار تن است.

واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون با هدف تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در بخش پایین دستی و جلوگیری از خام فروشی طراحی شده است.

کاشانی با اشاره به این که اجرای واحد کامپاندینگ به برخی ماشین آلات نیاز دارد، افزود: اکنون 2 دستگاه که پیش تر خریداری شده بود از ایتالیا وارد و به داخل  محوطه مجتمع انتقال داده شده است و 2 دستگاه دیگر آن چند ماه آینده وارد کشور می شود.

به گفته وی، پیشرفت کنونی بخش ساختمان  80 درصد است و پس از پایان این بخش، مرحله نصب دستگاه‌ها آغاز می شود.

این مدیر شرکت پتروشیمی مارون یادآور شد: ظرفیت هر دستگاه  ١٥ هزار تن است که با ورود 2 دستگاه باقیمانده در مجموع این ظرفیت به ٦٠ هزار تن خواهد رسید.

واحد کامپاندینگ شرکت پتروشیمی مارون توانایی تزریق پودر به واحد کامپاند را دارد و پس از این مرحله محصولی با کیفیت بالا و هزینه پایین تر تولید می شود؛ در این طرح به جای عرضه خام پلی پروپیلن به بازار، طی فرآیندی محصولی کامل و با کیفیت بیشتر تولید می شود.

بازار پلیمر در صنعت پتروشیمی در حال راه اندازی واحدهای کامپاندینگ هستند و بازار سنتی صنایع پایین دست پلیمر در حال دگرگونی است.

به گفته کاشانی، فاز نخست واحد کامپاندینگ مجتمع پتروشیمی مارون با سرمایه گذاری ارزی و ریالی به مبلغ حدود ١١ میلیون یورو و ١٢ میلیارد ریال راه اندازی می شود.

شرکت پتروشیمی مارون با استفاده از کارخانه بازیابی اتان، اتان را از گاز طبیعی بازیافت و از آن برای تولید محصولات شیمیایی و پلیمری استفاده می کند.

شرکت پتروشیمی مارون سال 1377 هجری شمسی تاسیس شد و سال 1385 به بهره برداری رسید، این شرکت سال 1387 به بخش خصوصی واگذار شد.

کد خبر 269281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =