ارائه خدمات سلامت محور در بهداشت و درمان نفت شتاب گرفت

سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بهره گیری و به‌کارگیری علوم فناوری و سامانه‌های اطلاعات پزشکی در ارائه خدمات سلامت محور در کشور پیشگام شد.

فرزانه عبدالملکی، کارشناس ارشد مدیریت سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با تاکید بر اهمیت و جایگاه مهم فناوری‌های پزشکی در درمان برخی بیماری‌ها، به خبرنگار شانا گفت: در سال‌های گذشته، استفاده از ظرفیت‌های فناوری پزشکی درمان سریع برخی بیماری‌ها را فراهم کرده است.

وی با بیان این که هم اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای درمان سریع بسیاری بیماری‌ها از فناوری استفاده می کنند، گفت: این دستاورد به منظور تسهیل در خدمات دهی و شتاب در خدمات درمانی است.

عبدالملکی چابک سازی، دقت و انعطاف پذیری را از مزیت ها و ویژگی های مهم فناوری های پزشکی نام برد و تصریح کرد: بکارگیری علوم فناوری برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت به جمعیت تحت پوشش با اهمیت است.   

این مقام مسئول اظهارکرد: با توجه به راهبردهای آینده و حرکت به سوی نوآوری، رشد فناوری پزشکی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بیش از پیش گسترش می یابد.

وی با اشاره به اهمیت سیستم های اطلاعاتی و فناوری در توسعه خدمات درمانی گفت: هم اکنون کاهش زمان برای برقراری ارتباط، حذف بعد مسافت و تجمیع و تحلیل اطلاعات سبب افزایش سرعت عمل در تصمیم گیری و ارزیابی و ارائه خدمات شده است.

عبدالملکی با اشاره به این که شبکه تله مدیسین در مناطق عملیاتی و دورافتاده صنعت نفت خدمات سلامت محور را با هدف افزایش سطح رضایتمندی به جمعیت تحت پوشش در زمانی کوتاه فراهم کرده است، اظهار کرد: پزشکی از راه دور (تله مدیسین) بیماران را از طریق کامپیوتر و شبکه‌های ارتباطی مثل اینترنت ویزیت و علایم حیاتی بیمار را دریافت و توصیه های لازم را صادر می کند که از مهمترین مزیت‌های آن کاهش بعد مسافت، هزینه‌ها و افزایش سرعت درمان است.

وی با بیان این که فناوری و سامانه‌های اطلاعاتی در ثبت داروهای مصرفی کمک مهمی در کنترل مصرف بیماران و سبب کاهش دورریز داروها و دوری از سردرگمی بیمار در زنجیره تأمین دارو شده است، افزود: با ثبت اطلاعات و فرآیندهای بهداشتی و درمانی، ضریب خطا کاهش یافته و تضمینی بر صحت و کیفیت خدمات گذاشته است.

عبدالملکی تصریح کرد:سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به عنوان یکی از پیشگامان حوزه سلامت کشور،با تقویت زیرساخت‌های فنی، حقوقی و استانداردهای کشوری در حوزه بهداشت و درمان و زمینه‌های اجرایی و تجهیزاتی، بهره برداری از فناوری اطلاعات را در همه راهبردهای خود اجرایی و در زمینه‌های مختلف از آن استفاده می کند.

کد خبر 269372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =