ایران و سوئیس برای ساخت یک نیروگاه بادی توافق کردند

یک شرکت سوئیسی در ساخت یک نیروگاه بادی به ارزش 839 میلیون دلار در ایران همکاری می‎کند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت ام ئی سی آی (MECI) سوئیس در توافقی با دولت ایران، متعهد شد در ساخت یک نیروگاه بادی به ارزش 750 میلیون یورو (839 میلیون دلار) همکاری کند.

طبق بیانیه ام ئی سی آی، این پروژه که در مناطق کوهستانی شمال ایران اجرا خواهد شد، از ظرفیت تولید 270 مگاوات برق برخوردار خواهد بود.

جرمیا جوزی، رئیس هیئت مدیره ام ئی سی آی، اعلام کرد هم اکنون آزمایش توربین‎ها در محل اجرای پروژه در حال انجام است.

جوزی گفت: ایران در نقطه‎ای جذاب از تاریخ قرار دارد؛ زمینه رشد بالایی وجود دارد و در زمینه فناوری، آنها ظرف پنج سال می‎توانند به اندازه 20 سال کشورهای دیگر پیشرفت داشته باشند.

شرکت ام ئی سی آی، برای فروش گاز به قیمت از پیش تعیین شده، قراردادی پنج ساله با ایران امضا کرده و به گفته جوزی، اگر این شرکت بتواند شایستگی خود را ثابت کند، ممکن است این قرارداد تمدید شود.

به گفته رئیس هیئت مدیره ام ئی سی آی، این شرکت همچنین برای ساخت یک نیروگاه گازی با ظرفیت 100 مگاوات توافقنامه‎ای امضا کرده که قرار است بیشتر هزینه ساخت آن از راه فروش اوراق قرضه بین‎المللی تأمین شود.

وی انتظار دارد پس از پیشرفت پروژه ساخت نیروگاه بادی یاد شده، توافق‎هایی برای ساخت چند نیروگاه دیگر با ظرفیت تولید 500 مگاوات برق به امضا برسد.

هدف این شرکت، ساخت نیروگاه‎های خورشیدی و بادی با مجموع ظرفیت یک گیگاوات در ایران است.

کد خبر 269544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =